חברת הלואו קוסט ההונגרית וייז אייר (Wizz Air) בצעד התרחבות נוסף הודיעה היום על כוונתה להקים חברת בת שמקום מושבה יהיה במלטה. בתוך כך הודיעה על כוונתה להגיש בקשה להנפקת תעודת מפעיל אווירי עבור חברת התעופה המלטזית החדשה.
מההודעה של החברה עולה כי וייז צפויה להתחיל את פעילותה של חברת התעופה החדשה כבר בחודש אוקטובר 2022 עם מטוסים בעלי רישום מקומי מלטזי.
יצוין, כי כבר כיום מפעילה החברה רשת קווים מכובדת ממלטה. בתוך כך מפעילה טיסות ממלטה לבולגריה, הונגריה, מקדוניה, פולין, רומניה וסרביה. עם פתיחת החברה המקומית צפויה החברה להרחיב את רשת הטיסות שלה מיעד זה, בדגש על יעדים במערב אירופה.
החברה תתחרה בשוק המקומי למול חברת Air Malta, מיזם משותף של ריינאייר וממשלת מלטה שמפעילה רשת טיסות רחבה בעיקר למרכז ומערב אירופה.
הצי הקיים של חברת וייז אייר, כולל כ-130 מטוסים ממשפחת איירבוס A320neo החסכוניים. על כן ניתן להניח כי החברה תמשיך להשתמש במטוסים אלו גם לחברה החדשה. מטוסים ממשפחה זו מאפשרים לחברה להתהדר בהיות ״חברת אולטרה לואו קוסט מבין חברות התעופה הכי ברות קימא שקיימות״.
כזכור, זוהי אינה חברת התעופה המקומית הראשונה שמקימה חברת וייז. ״וייז אבו דאבי״ היא חברת הבת האמירתית של וייז והיא מפעילה 4 מטוסי A321neo וממשיכה להרחיב את פעילותה כל הזמן.
בנמל התעופה בן גוריון החברה החלה לפעול לפני קרוב לעשור וכיום מפעילה טיסות מנתב״ג לכ-30 יעדים ובכלל זה לאבו דאבי. לפני מספר שנים פנתה הנהלת החברה לרשויות בישראל וביקשה להקים בתל אביב בסיס שישרת אותה ליעדים הרבים שאליהם היא טסה אולם משרד התחבורה לא אישר את הבקשה דבר שגרם לזעם רב מצידו של מנכ״ל החברה.
בשיחה שקיימנו איתו לפני 4 שנים בעת שהחברה השיקה את המטוס ה-100 שלה, אמר לנו וואראדי כי ממשלת ישראל מעכבת את בקשתה של חברת וויזאייר להקים בסיס פעולה מרכזי (Airline hub) בנתב”ג, ובכך מונעת ממנה להרחיב את פעילותה בארץ. לדבריו, הקמת בסיס בנתב״ג תייעל את הלוגיסטיקה של החברה,״ אמר והוסיף כי להערכתו הסיבה שמשרד התחבורה מונע את קבלת האישור נובעת מהתנגדות של חברות התעופה הישראליות.
בדיקה שערכנו הבוקר במשרד התחבורה העלתה כי שום דבר לא התחדש בנושא.