אחרי חברת האחות Air France, ועוד חברות שותפות שהצטרפו לטרנד בשנים האחרונות כמו וירגי׳ן אטלנטיק ודלתא איירליינס, גם חברת הדגל ההולנדית ק.ל.מ (KLM) חשפה בסוף השבוע  מחלקת תיירים פרימיום בשם Premium Comfort. המחלקה החדשה תושק החל מחודש יולי בטיסות טראנס אטלנטיות נבחרות ובהדרגה תותקן בכל צי המטוסים רחבי הגוף מסוג בואינג 787 ובואינג 777.

מחלקת התיירים פרימיום החדשה במטוסי חברת kLM
מחלקת התיירים פרימיום החדשה במטוסי חברת kLM

המחלקה החדשה, שתותקן בתצורה של 2-3-2 במטוסי הדרימליינר ובתצורה 2-4-2 במטוסי ה-777 ותציע יותר מרחב, יוקרה, שירות משופר וכמובן יותר נוחות ממחלקת התיירים. במטוסי ה-777 יותקנו 24 מושבי פרימיום, ובמטוסי ה-787 דרימליינר יותקנו 21 או 28 מושבים (בדגמי -9 ו-10 בהתאמה).

מחלקת הפרימיום תציע סוג חדש של מושבים רחבים יותר ממושבים רגילים, עם מרווח רגליים גדול, מסך גדול יותר, הדום לרגליים וכן הטייה גדולה של משענת המושב. לפחות מהתמונות נראה כי פוטנציאלית מדובר במושבים נוחים למדי שיציעו שיפור מהותי ביחס למחלקת תיירים. ועם זאת, לא מדובר במחלקה מהפכנית ונראה כי לכל הפחות המושבים לא יציעו משהו שלא נראה בעבר.

“יש לנו ציפיות גדולות ממחלקת הפרימיום החדשה שמותקנת על בסיס מחקר שוק מקיף״, אמר בואט קריקאן, סגן נשיא בכיר לחווית הנוסע ב-KLM והוסיף כי ״המחלקה החדשה תענה על רצונותיהם של נוסעי עסקים כמו גם נוסעי פנאי ותחזק את מעמדה של KLM כחברת רשת עולמית המציעה מגוון של מחלקת עסקים עולמית, פרימיום קומפורט ומחלקת תיירים. זה גם מחזק את השותפות שלנו עם דלתא איירליינס, אייר פראנס ווירג’ין אטלנטיק בקווים הטרנס-אטלנטיים, שם נוכל כעת לשלב את כל המוצרים בכל הקווים”.

למחלקה החדשה יהיה קונספט ארוחות ייחודי. בטיסות ביניבשתיות יוגשו בה בין 2-1 ארוחות חמות עם מבחר של מנות בשריות, דגים או ארוחה צמחונית. בתום הארוחה יוצעו לנוסעים קפה, תה, ליקר וגלידה ובין הארוחות יוגשו חטיפים וקוקטיילים שייבחרו מאלה שהיו פופולריים בעבר במחלקת העסקים העולמית.

בנוסף, חוויית ה-Premium Comfort תתחיל כבר בנמל התעופה, שם יהיו לנוסעים סידורי כבודה גמישים יותר והרשאות SkyPriority, כולל צ’ק-אין ועלייה למטוס בעדיפות.

על פי הודעת החברה, המטוס הראשון בו תושק המחלקה החדשה יפעל בקווים לצפון אמריקה והצפי הוא שמסוף חודש יולי 2022 יוכלו הנוסעים להזמין כרטיסים במחלקה זו במגוון הולך וגדל של יעדים.