ע״פ דיווח של אתר החדשות La Repubblica, טייסים של חברת ITA Airways נרדמו למשך כ-10 דקות במהלך טיסת נוסעים של החברה מניו יורק לרומא. זאת, בזמן שהמטוס שהה במרחב האווירי של צרפת. היעדר התקשורת מהטיסה גרם לדאגה בקרב הרשויות בצרפת, אשר התריעו לרשויות באיטליה על ניסיון חטיפה אפשרי של מטוס האיירבוס A330 של החברה האיטלקית.

על פי הדיווח באתר, הרשויות בצרפת אף הכניסו לכוננות שני מטוסי קרב במטרה להקפיץ אותם לטוס בקרבה למטוס של החברה האיטלקית על מנת שיוכלו להשיג קשר עין עם הנעשה בתא הטייס. הרשויות באיטליה בתורם פנו לחברת ITA והיא ניסתה גם כן ליצור קשר עם הטייסים באמצעות טלפון לוויני.

חברת התעופה הלאומית החדשה של איטליה העריכה בתגובה לאירוע כי הקברניט וטייס המשנה נרדמו למשך זמן קצר בזמן ששהו בתא הטייס. בעוד האירוע קרה בזמן שטייס המשנה היה בזמן המנוחה המותר במהלך הטיסה, הקברניט אמור היה להיות בתפקיד מלא.

הטייס בתגובה דחה כל טענה לכשל מצידו וטען שהבעיה הייתה בכלל כשל במערכות התקשורת במטוס מה שהוביל לכך שלא יכל להגיב לקריאות של הרשויות בצרפת ברשת התקשורת.

האירוע נסגר לאחר כ-10 דקות כאשר הטייסים הגיבו לרשויות בצרפת ובהתאם הוסרה התרעת אירוע הטרור. לאחר 20 דקות נחת המטוס בשדה התעופה פיומיצ’ינו שברומא.

בתגובה לפרסום הגיבה חברת ITA כי הקברניט פוטר מתפקידו לאחר חקירה של המקרה ולאחר שנמצא כי התנהגותו אינה תואמת את נהלי החברה למהלך הטיסה ולאחר הנחיתה. כמו כן, החברה טענה כי בטיחות הנוסעים לא נפגעה במהלך האירוע.

תמונה בכותרת: Spotter.tlv