חברת אלעל החליטה לבטל את קו הטיסות לורשה בשל חוסר כדאיות כלכלית ותחרות עזה מצד חברות לואוקוסט וחברות שכר הפועלות בקו זה. בנוסף החברה תבטל את הקווים לטורונטו ובריסל, גם כאן מחוסר כדאיות כלכלית. על פי התכנית הקווים יבוטלו בתום עונת הקיץ וחגי תשרי. חברת התעופה הודיעה אמש לשליחיה הפועלים ביעדים אלה על סגירת הקו ובימים הקרובים החברה תשלח הודעה לנוסעים שרכשו כרטיסי טיסה ותאפשר להם לבחור בין קבלת זיכוי או שובר או לבחור בטיסה ליעד חלופי.

גורם בכיר מסר לנו כי החברה החליטה לעשות רענון ביעדים אליהם היא טסה ולהעדף לטוס לקווים שהם יותר רווחיים.  ״אנחנו מרעננים את רשת הנתיבים שלנו. אין לנו את אותו מספר מטוסים שהיה לנו לפני מגפת הקורונה ולכן אנחנו מעדיפים לטוס ליעדים שהביקוש אליהם הוא גבוה יותר.״

בקו לורשה פועלות כיום החברות אלעל, לוט, ניאו, וויזאייר ואנטר. ועל פי הגורם בחברה הקו כיום אינו כדאי כלכלית. יחד עם זאת, בהתאם לצורך, יופעלו מדי פעם טיסות ליעד זה באמצעות חברת הבת סאן דור.

בקו לבריסל פועלות חברות התעופה אלעל ובריסל איירליינס ובנוסף חברת ריינאייר מפעילה  טיסות לשדה התעופה שרלואה שבדרום בריסל, מה שהופך את הקו לרווי מבחינת מושבים.

ואילו בקו לקנדה פועלות כיום שתי חברות תעופה. חברת אלעל שטסה לטורונטו וחברת אייר קנדה שטסה הן לטורונטו והן למונטריאול. הקו למונטריאול הוא בעיקר קו עונתי בעונת האביב והקיץ. חברת אייר קנדה מפעילה מעל 10 טיסות שבועיות בין ישראל לקנדה וחלק גדול מנוסעיה ממשיכים ליעדים שונים בקנדה ובארצות הברית בטיסות שלה או בטיסות של חברות שנמצאות איתה בברית התעופה ׳סטאר אלייאנס׳. כזכור, בימים האחרונים פרסמנו נתון קצת פחות מחמיא הנוגע למדד הדיוק של טיסות אייר קנדה.

״בקו לקנדה אנחנו מפעילים מטוס רחב גוף (787) ואנחנו מעדיפים להפעיל אותו ביעד שבו הוא יהיה יותר יעיל ויותר מסחרי,״ אמר הגורם הבכיר והוסיף כי בחברה בוחנים פתיחת קווים ליעדים חדשים ואטרקטיביים יותר. יצוין, כי לפני משבר הקורונה חברת אלעל תכננה לפתוח קו טיסה לטוקיו ולא מן הנמנע שלאחר חזרה לשגרה ביפן טוקיו תהיה אחד היעדים שאליהם היא תטוס.