חברת התעופה הלאומית החדשה של איטליה איי.טי.איי איירווייז (ITA) המשיכה את דרכה של קודמתה אלאיטליה ומפעילה לישראל החל מיום הקמתה (ויום סגירת אלאיטליה) 2 טיסות יומיות באופן קבוע. בשבועות האחרונים שדרגה חברת התעופה האיטלקית את הקו בין תל אביב לרומא (FCO). החברה החלה להפעיל חלק מהטיסות בקו זה במטוסים רחבי גוף. זאת, ככל הנראה לאור הביקוש הגבוה לטיסות בתקופה האחרונה, ולקראת עונת הקיץ העמוסה.

מאז תחילת פעילותה של ITA בישראל היא הפעילה בקו לתל אביב בעיקר מטוסים צרי גוף ממשפחת האיירבוס A320. עם זאת, מאז ה-23 במאי התחילה להפעיל החברה בקו זה גם מטוסי איירבוס A330. מבדיקה שלנו עולה כי מאז מאי, 21 מתוך 36 טיסות מספר AZ806 הוחלפו למטוס הגדול יותר. אמנם לא מדובר במטוסים חדישים, אך השדרוג לנוסע הוא ברור – במחלקת תיירים יקבלו הנוסעים מערכת מולטימדיה אישית ומרווח עדיף לכל נוסע. במחלקת עסקים השדרוג אפילו משמעותי יותר עם מושבי מיטה לכל נוסע במטוס הגדול יותר.

בכך מצטרפת ITA למספר חברות תעופה שכבר שדרגו את הקו לתל אביב למטוסים רחבי גוף. בין החברות נמנות וירג׳ין אטלנטיק, אייר פראנס, בריטיש איירוייז, אייר אירופה, וגם איבריה שמפעילה גם היא מטוסי A330.

המטוסים המשמשים את ITA בטיסות המדוברות הם מטוסי A330-200 שירשה החברה מקודמתה אלאיטליה. החברה רכשה 8 מתוך 14 מטוסים שהחזיקה אלאיטליה מדגם זה, שהגיל הממוצע שלהם עומד על 12.2 שנים. 3 מתוך 8 המטוסים עדיין נושאים את צביעת חברת אלאיטליה האייקונית והשאר נצבעו בצביעה הכחולה והייחודית של חברת ITA.

חברת ITA אישרה כי מדובר בהצבה זמנית של המטוסים רחבי הגוף בקו זה. אין לנו אלא לקוות שתהפוך לקבועה ואולי אפילו לראות את מטוסי ה-A350 החדישים של החברה בישראל.

תמונה בכותרת: spotter.tlv

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *