נשיא אייר קנדה, מייקל רוסו, שלח היום מכתב לכל חברי מועדון ה׳אירופלאן׳ של החברה בו הוא מתנצל על צמצומים משמעותיים שהחברה תבצע בלוח טיסות הקיץ (יולי ואוגוסט). צמצומים אלה נועדו, לדבריו, לשמור על יכולת החברה לשרת את הנוסעים ברמה גבוהה. מדובר על קיצוץ משמעותי של כ-15% מלוח הטיסות המתוכנן של החברה.
״אנחנו יודעים באייר קנדה כמה חשובות תכניות הנסיעה ועוד יותר מכך כאשר רבים יוצאים לטיול הראשון שלהם מזה שנים לאחר המגפה. בין אם מדובר בביקור קרובי משפחה וחברים או נסיעת עסקים. למרבה הצער, הדברים אינם מתנהלים כרגיל בתעשייה שלנו ברחבי העולם וזה משפיע על הפעילות שלנו ועל היכולת שלנו לשרת אותך בסטנדרטים הרגילים שלנו. מגיפת ה-COVID-19 הביאה לעצירה של מערכת התחבורה האווירית העולמית בתחילת 2020. כעת, לאחר יותר משנתיים, הנסיעות העולמיות מתעוררות מחדש, ואנשים חוזרים לטוס בקצב שלא נראה בתעשייה שלנו.״
לדבריו, הזינוק בנסיעות יצר עומס חסר תקדים ובלתי צפוי על כל ההיבטים של מערכת התעופה העולמית. ״ברחבי העולם, יש מקרים חוזרים של עיכובים בטיסות וגודש בשדות התעופה הנובעים ממערך מורכב של גורמים מתמשכים המשפיעים על חברות התעופה ועל השותפים שלנו באקו-סיסטם התעופה. השפעות דומות נראות גם בתעשיות אחרות, שבהן חברות וספקים נאבקות להתניע מחדש, לשחרר סתימות של שרשרת האספקה ולעמוד בביקוש,״ כתב.
רוסו הוסיף כי בחברה הצליחו לצפות רבים מאותם גורמים והחלו לנקוט בפעולה מוחשית במהלך המגפה על מנת להיות מוכנים מחדש ביום שאחרי. אולם למרות תכנון מפורט וקפדני היקף הגיוס הגדול והמהיר, כמו גם השקעות במטוסים ובציוד הופרעו על ידי האתגרים הבלתי נמנעים של התעשייה. ״התוצאה היתה ביטולי טיסות ומחסור בשרות לקוחות ועל כך אנו מתנצלים מעומק הלב.״
״בתגובה, נקטנו במספר צעדים חשובים, כולל הצגת מדיניות גמישה לכרטיסים, כלים חדשים לניהול עצמי של נסיעות, שיפורים בתפעול שדות התעופה, וכן התאמות ללוח הזמנים שלנו – הכל כדי לחזק את החוסן התפעולי ולתת ללקוחות אפשרויות נוספות. עם זאת, כדי להביא לרמת היציבות התפעולית הדרושה לנו, בהסתייגות, אנו מבצעים כעת צמצומים משמעותיים בלוח הזמנים שלנו ביולי ואוגוסט על מנת לצמצם את נפחי ותזרים הנוסעים לרמה שאנו מאמינים שמערכת התחבורה האווירית יכולה להכיל.״
נשיא אייר קנדה, שהוא גם מנכ״ל החברה, מוסיף במכתבו כי ההחלטה לא היתה קלה משום שהיא תגרום לביטולי טיסות נוספים שישפיעו לרעה על חלק מהלקוחות.
״אך החלטה זו תיתן ללקוחות שיושפעו ממנה זמן לביצוע הזמנות חדשות בצורה מסודרת במקום לקבל הודעת ביטול זמן קצר לפני הנסיעה או במהלכה עם מעט חלופות זמינות.״ הדבר, לדבריו, ״יאפשר לנו לשרת בצורה אמינה יותר את כל הלקוחות.״
בסיום מכתבו שב נשיא אייר קנדה ומביע התנצלות בפני הלקוחות על הבעיה שחוו או עשויים להיתקל בהן במהלך תכניות הטיסה בתקופה חסרת תקדים זו.
כזכור, בדו״ח העמידה בזמנים של חברות התעופה בעולם לחודש מאי הציגה אייר קנדה נתוני דיוק גרועים למדי.