שירות הרכבות הגרמני, Deutsche Bahn , יתקבל כחבר בברית התעופה הגדולה סטאר אלייאנס (Star Alliance). בשבוע הבא יקיימו מנהלי ברית התעופה ומנהלי חברת הרכבות מסיבת עתונאים בפרנקפורט בה הם צפויים להכריז על כניסתה של חברת הרכבות לשותפות במודל החדש.

מנכ״ל ברית התעופה הגדולה, ג׳פרי גו, רמז כבר בחודש מאי על כך שהברית תוסיף שותף שאינו חברת תעופה. ״רכבת היוותה כבר מזמן חלופה לטיסה עבור נוסעים עסקיים רבים, במיוחד בשרותי הרכבת המהירים של אירופה ובשנים האחרונות ניתן לראות מעבר מתמשך לעבר נסיעה ברכבת גם משיקולים סביבתיים,״ אמר.

יצוין כי לחברת הרכבות השוויצרית SSB יש כיום שותפות עם חברת SWISS בטיסות המקשרות בין נמל התעופה של ציריך ותחנות בבאזל ובקרוב צפויים עוד חידושים בתחום זה.

עם קבלת חברת הרכבות הגרמנית לברית התעופה הנוסעים ברכבת יוכלו לצבור נקודות של סטאר אלייאנס ונוסעים מתמידים של שרות הרכבות יוכלו להנות ממעמד מיוחד בשירותי הרכבות.

בברית סטאר אלייאנס חברות רבות מחברות התעופה המובילות בעולם וכן חברות תעופה קטנות יותר ואזוריות . בין השאר הן כוללות את קבוצת לופטהנזה (סוויס, בריסל, אוסטריאן), יונייטד איירליינס, אייר קנדה, סינגפור איירליינס, טאפ פורטוגל, SAS, אול ניפון איירוייז, תאי, טורקיש איירליינס, אגי׳פט אייר ועוד .