אחרי מספר חודשים של היערכות, חברת הסטארט אפ אקסה אייר (Akasa Air) קיבלה את תעודת המפעיל האווירי (AOC) שלה מרשויות התעופה בהודו. קבלת התעודה מעידה על השלמת כל החובות הרגולטוריות שלה והיא השלב האחרון לקראת היעד של התחלת טיסות מסחריות יותר מאוחר החודש. התעודה מאפשרת לחברה להתחיל למכור כרטיסים לטיסותיה.
חברת הלואו קוסט ההודית החדשה צפויה להפעיל צי של מטוסי 737Max בלבד. ברשותה כרגע מטוס אחד בלבד מדגם 737Max8 בן 3 שנים, אך היא צפויה לקבל שניים נוספים עוד לפני השקת הפעילות של החברה. לאחר מכן היא צפויה להוסיף לצי שלה 2 מטוסים מדגם זה כל חודש עם היעד להפעיל 18 מטוסים עד סוף שנת 2023. לאחר מכן היא צפויה להוסיף 12-14 מטוסים כל שנה עד למצב שבו תחזיק בכל 72 המטוסים שהזמינה לצורך פעילותה, תוך כחמש שנים.
מנכ״ל ויזם החברה מסר כי זו ״התחלת המסע לעבר בניית חברת התעופה הכי ירוקה, מהימנה וברת השגה בהודו״.
לא מזמן חשפה החברה גם את מדי צוות האוויר שלה שאין ספק כי שמו דגש רב על נוחות. כך יקבלו דיילי ודיילות האוויר סניקרס לכל משך הטיסה.
באשר לפעילות בישראל, החברה השיבה לשאלתנו כי בשנים הראשונות בכוונתם להתמקד בשוק טיסות הפנים בהודו בלבד. עם זאת, שחקנית משמעותית אחרת שבוחנת כל הזמן אפשרות להפעיל טיסות בין ישראל להודו היא חברת IndiGo, חברת לואו קוסט שהיא גם חברת התעופה הגדולה בהודו. משיחות שלנו עם החברה עולה כי תל אביב נמצאת בין היעדים המרכזיים ברשימת היעדים הפונטציאליים של החברה. כרגע מחכים באינדיגו בעיקר למסירה של מטוסי הטווח הארוך שהזמינו מדגם איירבוס A321XLR לפני קבלת החלטה על הפעלת טיסות לתל אביב.