משרד התחבורה האמריקאי הודיע על מספר צעדים שבכוונתו לנקוט בכדי להגן על קהל הנוסעים של חברות התעופה האמריקאיות. בין היתר, הודיע המשרד לחברות התעופה האמריקאיות שעליהן לוודא כי קטינים מתחת לגיל 13 מקבלים מקום הושבה בסמוך לבוגר המלווה אותם, ללא עלות נוספת. בהודעה שמו דגש על מקרה אחד חריג במיוחד בו חברת תעופה הושיבה תינוק בן 11 חודשים בנפרד מהוריו.
משרד התחבורה הודיע כי למרות שמספר התלונות בנוגע להושבת קטינים נמוך מסוגיות צרכניות אחרות בתחום התעופה, הם ממשיכים לקבל תלונות על כך שילדים בגילאים צעירים מאוד מקבלים מקום הושבה בנפרד מהוריהם. עוד הודיע במשרד כי הוא יבחן את הנהלים של חברות התעופה בנוגעל הושבת קטינים בהמשך ובמידה והם לא יותאמו לאמור לעיל, המשרד ינקט בצעדים העומדים ברשותות
כידוע, חברות תעופה רבות גובות עלות נוספת על בחירת מקום ההושבה של הנוסע מבעוד מועד. חברות הלואו קוסט אף מתבססות על אותם תוספות כחלק מהמודל העסקי שלהם. כך יוצא שמי שלא הזמין מקום הושבה מבעוד מועד יקבל את מקום ההושבה שלו רק במעמד הצ׳ק אין. הבעיה מתחילה כשחברות התעופה לא מתחשבות בנוסעים קטינים ומושיבות אותם לבד.
עוד הפיץ המשרד הנחיות ברורות הנוגעות לזכויות של נוסעים עם מוגבלויות. המטרה היא להגיש לנוסעים מוגבלויות בצורה ברורה את הזכויות שלהם ובכך לוודא שהם מקבלים את אותם זכויות מחברות התעופה האמריקאיות והזרות הפועלות במדינה.
באותה הודעה של משרד התחבורה, הודיעו כי על פי דו״ח צרכנות התחבורה האווירית ששוחרר בחודש שעבר, מספר התלונות נגד חברות תעופה עלה ב-300% ביחס לתקופת שלפני מגפת הקורונה. בתוך כך, החזרים על טיסות שבוטלו ממשיכים לתפוס את נפח התלונות הגדול ביותר. כמו כן, צוין כי נפתחו חקירות כנגד 20 חברות תעופה שלא סיפקו החזרים בזמן, אחת מהן, כנגד אייר קנדה, אף הובילה לקנס הגדול ביותר שהטיל משרד התחבורה אי פעם כנגד חברת תעופה בגובה של 4.5 מיליון דולר. כזכור, לא מזמן דיווחנו על אחוז הדיוק הנמוך במיוחד של חברת אייר קנדה.
שר התחבורה הודיע כי הצעדים האחרונים נועדו ״לוודא שמערכת התחבורה האווירית עובדת בשביל כולם. לא משנה אם אתה הורה שמצפה לשבת עם הילד שלך בטיסה או נוסע עם מוגבלות, או צרכן שטס בפעם הראשונה מזה זמן רב, מגיע לך שירותים אווירים בטוחים, נגישים, ברי השגה ואמינים״.