לפני מספר ימים הודיעה הנהלת נמל התעופה הית׳רו שבלונדון כי היא מקצצת את תנועת הנוסעים שיעברו בו מדי יום ל-100 אלף בלבד עד ה-11 בספטמבר (לעומת ממוצע שנתי של 200 אלף נוסעים ב-2018). בהתאם דרשה הנהלת השדה מחברות התעופה לקצץ את התפוסה במטוסים שלהם ולהפסיק למכור כרטיסים לעונת הקיץ. הודעה ברוח זו נמסרה גם לאמירייטס מאיחוד האמירויות.

לוח הטיסות של אמירייטס ללונדון הית׳רו. 6 טיסות יומיות במטוס A380
לוח הטיסות של אמירייטס ללונדון הית׳רו. 6 טיסות יומיות במטוס A380

חברת התעופה אמירייטס בתגובה דחתה את דרישת נמל התעופה הית׳רו לקצץ במספר הטיסות שלה והודיעה כי היא תמשיך לבצע 6 טיסות יומיות במטוסי אירבוס A380 בין דובאי לנמל התעופה בלונדון.

בתוך כך הלינה חברת אמירייטס על כך שניתנה לה התראה של 36 שעות בלבד כדי להגביל את קיבולת הנוסעים. בתוך כך, טענה כי אינה יכולה לבצע שינוי בלוח הטיסות ולהעביר את הנוסעים שלה לטיסות חלופיות משום שכל הטיסות שלה נמצאות בתפוסה מלאה לשבועות הקרובים. בחישוב גס, בהנחה שמטוסי האירבוס A380 של החברה אכן נמצאים בתפוסה מלאה, החברה מטיסה מדי יום כ-3,000 נוסעים מלונדון לדובאי, כלומר כ-3% מכלל הנוסעים שמורשים להמריא מנמל התעופה הבריטי.

בהודעתה של אמירייטס שפורסמה באתר שלה, היא מציינת כי כל פעילות הקרקע שלה בנמל הית׳רו הכוללת את מערך ההסעדה, הרישום לטיסות, טעינת ודחיפת המטוסים נעשתה על ידי הקבוצה עצמה ולכן היא אינה אחראית ואינה מושפעת מהמחסור שקיים בכח אדם בנמל התעופה.

עוד הוסיפה אמירייטס כי הנהלת נמל התעופה הית׳רו בחרה שלא לפעול, לתכנן או להשקיע בהתמודדות עם המצב שנוצר בעת משבר הקורונה ובגלל חוסר היכולת שלהם הם מעדיפים לדחוף את העלויות והנטל על חברות התעופה.

הנהלת נמל התעופה הית׳רו קיבלה בצער את הודעתה של חברת אמירייטס וציינה כי בנמל העופה סכיפהול באמסטרדם הוגבלה תנועת הנוסעים ל-64 אלף ביום. ״אנחנו מנסים לתמוך בחברות התעופה ומאכזב שבמקום למצוא דרך לעבוד ביחד כל חברת תעופה תעדיף את הרווח שלה לפני מתן שרות אמין ובטוח לנוסעים,״ נאמר בתגובת נמל התעופה. ״תעופה היא רשת מורכבת ואף אחד לא יכול לפעול בבידוד,״ הוסיפה הנהלת נמל התעופה וציינה כי שדה התעופה סובל מבעיה של מחסור חמור בצוותי קרקע.

גם חברת התעופה הבריטיות הצטרפו למחאה של חברת אמירייטס. וירג’ין אטלנטיק מתחה ביקורת על הודעת נמל התעופה הית’רו וטענה שהיא אחראית לכשלים שתורמים לכאוס. מנהל התפעול של וירג’ין אטלנטיק, קורנל קוסטר, קרא להנהלת נמל התעופה למצוא דרך לטפל בבעייה מבלי לפגוע באנשים שרוצים לטוס מלעלות למטוסים.

בריטיש איירוויס ציינה כי החלטת נמל התעופה היא מאכזבת מאד והגיעה לחברה לאחר שכבר קיצצה מיוזמתה את לוח הטיסות של הקיץ. בריטיש הוסיפה כי בעקבות הודעת הית׳רו היא נאלצה לקצץ עוד טיסות מדי יום, מה שפוגע בנוסעים שכבר תכננו את חופשתם.