בשבוע שעבר נערך בתל אביב כנס עיתונאים של מדינות הוישיגארד (V4), בהובלת סלובקיה, שמטרתו קידום התיירות במרכז אירופה וחיזוק הקשרים התיירותיים והכלכליים עם תעשיית התיירות הישראלית. קבוצת הוישגארד הוקמה בשנת 1991 והיא מהווה ברית של 4 מדינות מרכז אירופאיות: סלובקיה, הונגריה, צ’כיה ופולין. המדינות הללו התאגדו לפרויקט תיירות משותף תחת הסלוגן “לגלות את מרכז אירופה”.

במסגרת הכנס פורסמו מספר הצהרות חשובות לקהל הישראלי. הראשונה, של מנכ”ל משרד התיירות הסלובקי, וקלב מיקה, שהצהיר על הקמת לשכת תיירות ראשונה בישראל של משרד התיירות הסלובקי, שבראשה תעמוד ברברה מסטנובה. בשיחה שלנו עם מנכ״ל משרד התיירות הסלובקי ונציגת משרד התיירות החדשה נאמר כי אף ישנה נכונות ורצון לקדם קווי טיסות ישירים בין המדינות. אמנם כרגע השיחות טרם גובשו לכדי צעדים קונקרטיים, אך אין ספק שצעד כזה יקרב מאוד את הקהל הישראלי לטיול בסלובקיה ובמדינות ה-V4.

מנכ"ל משרד התיירות של סלובקיה, וקלב מיקה
מנכ”ל משרד התיירות של סלובקיה, וקלב מיקה

לסלובקיה אמנם אין כרגע חברת תעופה לאומית פעילה, אך לקבוצת הלואו קוסט סמארטווינגס יש נציגות סלובקית. חברת התעופה הצ׳כית מפעילה טיסות מברטיסלבה למגוון יעדים באירופה ביניהם בולגריה, קפריסין, יוון, איטליה וספרד. כמו כן, יתכן וחברות תעופה ישראליות יביעו עניין בהפעלת קווי טיסה ליעדים חדשים החל מעונת החורף הקרובה.

מבדיקה בלוח הטיסות מצאנו כי בעונת הקיץ הקרובה יפעלו כמעט 90 טיסות שבועיות למדינות ה-V4, ביניהן 32 טיסות שבועיות לפולין, 32 להונגריה ו-26 טיסות לפראג.

נציגת משרד התיירות של פולין, דורוטה זדרוזנה, הציגה גם היא את חזון משרד התיירות של פולין לגבי השוק הישראלי לשנת 2022. גם הנציגה של פולין עדכנה אותנו על הכוונה של פולין לפתוח לשכת תיירות בישראל שמהווה שוק חשוב עבורם. זאת, בהמשך ישיר להמשך הגידול במספר הטיסות של חברת התעופה הפולנית לוט בתל אביב.

הצעדים הנ״ל של מדינות ה-V4, כמו גם הצהרות שלהם במהלך הכנס, מראות חשיבות רבה שהם רואים בשוק הישראלי.