חברת BOOM הציגה אתמול בסלון האווירי בפרנבורו, את העיצוב החדש של מטוס ה-Overture שלה, שכולל הפעם 4 מנועים. הוא צפוי להיות מטוס הנוסעים המהיר בעולם ועשוי להגיע למהירות 1.7 מאך. המטוס בתצורה החדשה מיועד להטסתם של 60-80 נוסעים.  כמו כן, במסגרת הכנס הודיעה על שיתוף פעולה עם תאגיד הספנות, תעופה, חלל ובטחון נוֹרְתְ’רוֹפּ גְּרָאמֶן ( Northrop Grumman Corporation) . גם חברת יונייטד איירליינס, שצפויה להיות מהלקוחות הגדולים של המטוס, בישרה על המשך שיתוף הפעולה עם BOOM וכבר הציגה הדמייה של המטוס עם לוגו שלה.

המטוס אמור להתחיל בעוד שלוש שנים את טיסות הניסוי וצפוי להיכנס לשרות מסחרי לקראת תום העשור בחברות תעופה כמו ג׳אפן איירליינס, וירגי׳ן אטלנטיק ויונייטד. המטוס מתוכנן לפעול על 100% של דלק בר קיימא ויגיע לטווח של 7,800 ק״מ במהירות הכפולה מזו של המטוסים הקיימים היום. על פי היצרנית, בעת שהמטוס יטוס מעל יבשה הוא יטוס במהירות של מטוסים רגילים על מנת למנוע בום על-קולי שגורם למטרד רב בקרקע. עם המעבר לטיסה מעל הים ובגובה של 60,000 רגל (כ-18 ק״מ) המטוס יאיץ למהירות של 1.7 מאך.

על פי מנהלי החברה, במהלך השנים האחרונות היא תיכננה מספר עיצובים למטוס העל-קולי כאשר העיצוב הראשון היה דומה לזה של מטוס הקונקורד. בשנים אלה היא עשתה מעל 26 מיליון שעות ליבה של סימולציות, עיצובי תוכנה, בדיקות מנהרת רוח והערכה מדוקדקת של עיצוב שהעלו כי יש היתכנות כלכלית לייצורו והפעלתו של מטוס זה.

לדברי בלייק שול, מייסד ומנכ״ל החברה, עולם התעופה לא ראה זינוק גדול מזה במשך עשרות שנים והמטוס החדשני ישנה את אופן החשיבה שלנו על מרחק. ״עם תצורה מעודכנת זו, אנחנו משלבים חידושים הנדסיים באווירודינמיקה, הפחתת רעש וביצועים כלליים. המטוס יופעל על ידי 4 מנועים חזקים שמותקנים בחלק האחורי של הכנפיים ואלה יאפשרו לו לשייט במהירות 1.7 מאך עם הפחתת רעשים והפחתת עלויות תפעול. מיקומם של המנועים בחלקו האחורי של המטוס נועד להתאים לדרישות הבטיחות המחמירות ביותר,״ אמר.

בניגוד למטוס הקונקורד שבו היו 2 מושבים מכל צד של המעבר, במטוס הנוכחי יהיה רק מושב אחד בכל צד. כמו כן, המושבים לא ייפתחו למיטה באורך מלא משום שזמן הטיסה הקצר לא יצריך שינה במטוס. לעומת זאת  תהיה לכל מושב פינת עבודה נוחה. אורכו של המטוס על פי מה שפורסם הוא 201 רגל (כ-61 מטרים), מוטת הכנפיים 106 רגל (כ-32 מטרים), גובהו 36 רגל (כ-11 מטרים) , מידות הפנים: אורך 79 רגל וגובה (כ-24 מטרים)  גובה במעבר 6.5 רגל (כשני מטרים)