זוכרים את קונפיגורציית ההושבה הצפופות שהיו נפוצות במטוסי הג׳מבו 747 וה-777? בימים האחרונים קיבלה יצרנית המטוסים האירופאית איירבוס אישור מרשות הביטחון התעופתי האירופאית (EASA) לשינוי מבני במטוסי ה-A350-1000 שיאפשר לתכנן את המטוס עם 10 מושבים בשורה בתצורת ההושבה הותיקה והצפופה של 3-4-3. הגדלת הקיבולת התאפשרה בזכות עיצוב חדש לדלת היציאה של המטוס שהובילה להגדלת הקיבולת המקסימאלית של המטוס בכ-40 מושבים נוספים.
על פי אתר איירבוס, כיום מוצע מטוס ה-A350-1000 בתצורה שמאפשרת הושבה של 350-410 נוסעים. הגדלת הקיבולת בכ-40 נוסעים צפויה לצמצם את המרחב האישי המוקצה לכל נוסע, בדגש על רוחב הכיסא. כיום מופעל המטוס בקונפיגורצייה של 9 מושבים בשורה בלבד (3-3-3) בכל החברות שמפעילות אותו ביניהן אתיחד, וירג׳ין, קתאי ועוד.
הגדלת הקיבולת תאפשר לחברה לנסות להתחרות במטוס הבואינג 777-9 שתוכנן מראש להושבה של 10 נוסעים בשורה. עם זאת, המטוס של בואינג נחשב גדול יותר מזה של איירבוס כך שהתוצאה הסופית אמורה להיות מעט פחות צפופה בהינתן אותו מספר מושבים בשורה. רוחב הקבינה במקרה של מטוס האיירבוס עומד על 5.61 מטרים, בעוד של מקבילו האמריקאי על 5.96.
כאמור המהלך מיועד ללקוחות אשר ירצו למקסם את מספר המושבים במטוס ובהתאם את הרווח שלהם מכל טיסה, על חשבון הנוחות של הנוסעים. חברת התעופה קוואנטס היא היחידה עם הזמנה פתוחה של מטוסי A350-1000. אנחנו מעריכים שהסבירות שחברת התעופה האוסטרלית תבחר בתצורת הושבה צפופה נמוך למדי שכן הוא אמור לשמש אותה בקווים אולטרה ארוכים שם הנוחות של הנוסע משמעותית במיוחד.
כעת יהיה בעיקר מעניין לעקוב מי מבין החברות שכבר מפעילות את המטוס יבחרו לשנות את הקונפיגורצייה הקיימת לזו הצפופה יותר, או שמא רק לקוחות עתידיים יבחרו בה.