חברת האולטרה לואו קוסט ריינאייר פירסמה הבוקר את הדוח הרבעוני שלה לרבעון שהסתיים בסוף חודש יוני ממנו עולה כי החברה הרוויחה 170 מיליון אירו לעומת הפסד של 273 מיליון אירו ברבעון המקביל בשנה שעברה. הכנסות החברה ברבעון עמדו על 2.6 מיליארד אירו, גידול של 602 אחוזים בהשוואה לרבעון המקביל והיא הטיסה 45.5 מיליון נוסעים, גידול של 461 אחוזים.
בתחזית לסוף השנה אמר מנכ״ל החברה, מייקל אולירי כי הוא מאמין שענף התעופה נותר שברירי מכדי לחזות תוצאות כספיות לשנה כולה למרות התוצאות החיוביות של הרבעון. לדבריו, הפוטנציאל לגירסאות חדשות של נגיף הקורונה שיצוצו בסתיו כמו גם השפעות המלחמה באוקראינה מצביעים על כך שמדובר בשוק שברירי וכל התאוששות במהלך שנת הכספים הנוכחית תלויה מאד בכך שלא יהיו התפתחויות שליליות.
אולירי דיווח כי בקיץ הנוכחי החברה צמחה עם תוספת של 73 מטוסי בואינג 737 שהגדילו את מספר המושבים שהיא מציעה ב-4%. אולם בשל העובדה שמדובר במטוסים חדשים וידידותיים יותר לסביבה הם צורכים 16% פחות דלק ומצמצמים את פליטת הרעש בשיעור של 40%. ״אנו ממשיכים לעבוד קשה כדי להאיץ את ייצור דלק תעופה בר-קיימא (SAF) ומשקיעים בשותפות שלנו עם המרכז לחקר תעופה בת קיימא של טריניטי קולג’ דבלין,״ אמר וציין כי בחודש אפריל החברה הכריזה על שיתוף פעולה עם Neste כדי להפעיל עד שליש מכל הטיסות שלנו מנמל התעופה סכיפהול (AMS) עם תערובת שכוללת 40% דלק SAF. ריינאייר מקווה להפעיל 12.5% מהטיסות שלה באמצעות SAF ועד שנת 2030.
לדברי המנכ״ל החברה מתכננת ליצור עד שנת 2026 עוד 6,000 משרות עבור אנשי מקצוע מיומנים בתחום התעופה ברחבי אירופה ובנוסף ״במהלך 3 השנים הבאות, אנו מתכננים להרחיב את מרכזי ההדרכה המתקדמים שלנו, משקיעים למעלה מ-100 מיליון אירו בשני מתקני אימון נוספים, מיומנויות גבוהות (אחד בחצי האי האיברי ואחד ב-CEE). הקיץ הזה אנחנו מקבלים את הראשון מתוך 8 סימולטורים חדשים של CAE טיסה מלאה (בשווי מעל 80 מיליון דולר). אנו ממשיכים להשקיע רבות בצוותי ההנדסה והתחזוקה שלנו ולאחרונה הכרזנו על מתקן תחזוקה חדש במלטה, בנוסף להאנגרים שנפתחו לאחרונה בקובנה (ליטא) ושאנון (אירלנד). מתקנים פנימיים אלו מאפשרים לנו ליצור הזדמנויות לצוערים והתלמדות עבור יוצאי בית הספר, ולהביא את הדור הבא של טייסים מיומנים ואנשי מקצוע לתחזוקת מטוסים.״
אולירי מוסיף כי מיד לאחר ההתאוששות מהקורונה פעלה החברה במהירות מול האיגודים המקצועיים על מנת לנהל מו״ על הסכני החזרת שכר מואצים על מנת שניתן יהיה להחזיר לעובדים את הקיצוץ עליו הוסכם בעבר. בין השאר סוכמו הסכמי החזרת שכר מואץ לאיגודםי המייצגים מעל 80% מהטייסים וכ-70% מצוות הקבינה ברחבי אירופה. ״אנו מקווים לסיים הסכמים עם שאר העובדים בעתיד הקרוב.