לפני כחודש ביקר המיליארדר ריצ׳רד ברנסון, הבעלים של חברת וירג׳ין אטלנטיק ביקר באוקראינה בהזמנת נשיא אוקראינה זלנסקי ובמהלכו נפגש ברנסון גם עם שר החוץ ומנהיגים עסקיים במדינה. כמו כן ביקר במספר אתרים באוקראינה שהותקפו ע״י הרוסים, ביניהם שדה התעופה הוסטומל, המוכר גם בשם אנטונוב. שדה התעופה נחשב לפני התקיפה הרוסית בסיס הפעילות של חברת אנטונוב ובפרט של מטוס ה-AN-225 (״מריה״), המטוס הגדול בעולם שהושמד על ידי הכוחות הרוסים עם תחילת התקיפה באוקראינה.

לאחר הביקור שלו כתב ברנסון בלוג פוסט באתר של וירג׳ין במהלכו תיאר את הביקור שלו בשדה התעופה הוסטומל. בפוסט תיאר את ההחלטה האוקראינית ״להציל״ ולבנות מחדש את מטוס ה״מריה״. בתוך כך הביע תקוותי כי תישמר המורשת של המטוס הענק, וכן כי הקהילה הבין לאומית תמצא דרכים לעזור לאוקראינה לבנות מחדש את שדה התעופה אך גם להפיח חיים בתעשיית התעופה והחלל האוקראינית.

לאחר הביקור טענו פוליטיקאים אוקראיניים שנפגשו עם ברנסון כי הוא מוכן לסייע לאוקראינה לבנות מחדש את מטוס המטען הגדול. ועם זאת, כתבים מקומיים ציינו כי ברנסון הביע עניין לבנות מחדש את שדה התעופה, אך לא בהכרח את המטוס עצמו.

כזכור, למרות שמדובר כרגע ביעד שאפתני ורחוק, נשיא אוקראינה כבר הכריז מספר פעמים החל מתחיל הלחימה כי בכוונתו לבנות מטוס דומה ל״מריה״, לזכר כל הטייסים שקיפחו את חייהם במהלך המלחמה. גם חברת אנטונוב ציינה במספר מקרים כי בכוונתה להתחיל לחפש מקורות מימון לבנות מחדש את המטוס האגדי. לחברת אנטונוב קיים שלד שני של מטוס אנטונוב, אך בנייה שלו תדרוש התאמות רבות ביחס למטוס המקורי שנחשב מיושן טכנולוגית.

מאז הפלישה חברת אנטונוב ממשיכה להפעיל מטוסי מטען מדגם An-124 משדה התעופה ליפצייג שבגרמניה וכן עובדת על שיקום שדה התעופה הוסטומל שבאוקראינה.

לפני כשבוע דיווחנו על התרסקות של מטוס An-12 שהיה בדרכו מסרביה לירדן, כחודש לאחר שביקר בישראל.

תמונה בכותרת: @spotter.tlv

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *