חברת איירבוס שיתפה בעמוד הטוויטר שלה תמונות ראשונות של מטוס ה-A330neo הראשון של חברת אייר גרינלנד עם הצביעה האדומה הייחודית שלה. מדובר במטוס A330-800 אותו צפויה חברת התעופה לקבל לקראת סוף השנה הנוכחית. מטוס האיירבוס החדש צפוי להחליף מטוס A330-200 שמשמש את החברה כיום, בגיל של כמעט 24 שנים. מדובר במטוס הרחב גוף היחיד שברשות החברה והוא משרת את תושבי גרינלנד בטיסות סדירות לקופנהגן בדנמרק מנמל התעופה קנגרלוסואק (SFJ) שגרינלנד.
מבחינת העיצוב, חברת התעופה הוסיפה מספר שינויים קלים כמו כיתוב גדול יותר של הלוגו ‘אייר גרינלנד’ שכמעט בגודל גובה דלת המטוס. בעבר, לוגו החברה הוצב מתחת לחלונות והסתיים ממש לפני המקום בו התחילו הקצוות המובילים של הכנפיים.
גרסאת ה-800 נחשבת לגרסא לא מאוד פופולארית במשפחת מטוסי ה-A330neo עם מיעוט הזמנות, בטח בהשוואה לגרסה הגדולה יותר מדגם ה-900. מלבד אייר גרינלנד הזמינו את הדגם הקטן יותר רק חברות התעופה גארודה אינדונזיה, כווית איירווייז ואוגנדה איירליינס. עם זאת, בשל אורך המסלול המוגבל בשדות התעופה של גרינלנד, הדגם הקטן יותר התאים לאופי הפעילות של החברה, הודות לטווח המוגדל ומרחק ההמראה הקצר.
לדגם ה-A330 הישן יותר של החברה הגרינלנדית קיבולת של 278 נוסעים ב-2 מחלקות: עסקים (30 מושבים) ותיירים (248 מושבים). על פי אתר ch-aviation, אייר גרינלנד בחרה למטוס החדש תצורה צפופה יותר של 305 מושבים. קיבולת מחלקת העסקים עלתה כעת ב-12 מושבים ל-42 בסך הכל, בעוד שבמחלקת תיירים הקיבולת תעלה ב-15 אנשים נוספים לכדי 263 נוסעים.
בהתחשב בעובדה שהנתיב הארוך ביותר של אייר גרינלנד (קופנהגן – קנגרלוסואק) נמשך פחות מחמש שעות, מפת המושבים הצפופה לא אמורה להוות בעיה עבור נוסעי מחלקת התיירים. עם זאת, במידה וחברת התעופה תוסיף בעתיד קווים ארוכי טווח נוספים שיתאפשרו הודות לטווחי הטיסה של ה-800neo, המוצר שיוצע במחלקת תיירים צפוי להיות מעט יותר צפוף מזה שקיים כרגע.
אייר גרינלנד מתכננת תחילה להציב את מטוס הדגל החדש שלה בקו שבין קופנהגן לקנגרלוסואק, בדיוק כמו המטוס הקודם. לחברה יש תוכניות עתידיות לשרת גם את שני שדות התעופה הנוספים בגרינלנד: נוק (עיר הבירה של גרינלנד) ואילוליסאט (העיירה השלישית בגודלה בגרינלנד). במהלך השנה הבאה, שני האזורים הללו צפויים לקבל שדות תעופה בינלאומיים חדשים שיבואו לידי ביטוי גם במסלולים ארוכים יותר.
חברת התעופה הלאומית של גרינלנד, מספקת שירותי אוויר לכל 13 העיירות בעלות נמל תעופה בגרינלנד באמצעות מטוסים ומסוקים, טיסות שכר, מונית אוויר, טיסות מיוחדות, אמבולנס אווירי, חיפוש וחילוץ. טיסות אלו מבוצעות בעיקר באמצעות 8 מטוסי Dash-8 שמחזיקה החברה.
בנוסף לכך, החברה מפעילה גם טיסות סדירות טרנס-אטלנטיות לנמל התעופה הבינלאומי של איסלנד ולנמל התעופה קופנהגן בדנמרק באמצעות מטוס ה-A330 של החברה.
לאייר גרינלנד גם שותפויות קוד עם חברות התעופה דת הדנית, איסלנדאייר, סקנדינביאן איירליינס ופינאייר.
צי המטוסים של החברה צבוע כולו באדום מהסיבה שיהיה בולט לעין במזג אוויר השורר באזור וכדי שיהיה קל יותר למצוא את כלי הטיס, במקרה של תאונה או התרסקות.
אז מה אתם חושבים על מטוס האיירבוס A330-800neo החדש של אייר גרינלנד והעיצוב החדש שלו? שתפו אותנו בתגובות.