שלושה שבועות מאז ההכרזה התקשורתית הרועשת על פתיחת קווי טיסה בינ״ל של ארקיע משדה התעופה רמון, היום נראה כי חלק משמעותי מהטיסות נעלמו מלוח הטיסות וממערכת ההזמנות. כזכור, החברה הודיעה כי תפעיל טיסות מרמון ללרנקה ובאטומי. בעוד הטיסות ללרנקה עדיין מופיעות במערכת ההזמנות, נראה כי טיסת הבכורה לבטומי שתוכננה להיום כמו גם כל שאר הטיסות ליעד בוטלו. 

הטיסות מרמון לבטומי נעלמו ממערכת ההזמנות באתר של ארקיע
הטיסות מרמון לבטומי נעלמו ממערכת ההזמנות באתר של ארקיע

מי שיינסה לחפש טיסות לבטומי באתר ארקיע יגיע להודעה: ״הפעם לא מצאנו את מה שחיפשת, נסו לשנות את היעד/התאריכים״. במקור תכננה החברה תכננה להפעיל שתי טיסות שבועיות בימי ראשון וחמישי, כאשר היום (7.8) תוכננה טיסת הבכורה. בניגוד להכרזה על השקת הקו, עד כה לא פורסמה הודעה רשמית על ביטולו/דחייתו וזו נעשתה בשקט יחסית ומתחת לרדאר.

טיסות ארקיע לבטומי מנתב״ג זולות יותר מטיסה מרמון
טיסות ארקיע לבטומי מנתב״ג זולות יותר מטיסה מרמון

ניתן להעריך כי אחת הסיבות הן היעדר ביקוש כנראה לאור המחיר הגבוה שנקבע לקו טיסות זה. על פי ארקיע כרטיסי טיסה נמכרו במחיר שהתחיל ב-499$, מחיר גבוה מאוד ביחס ליעד ובטח ביחס לרמון שמותג עד כה כשדה לואו קוסט. לשם השוואה, חברת ארקיע עצמה מציעה אפילו בחודש אוגוסט העמוס טיסות סדירות לבטומי במחיר של 399$. זאת בזמן שהטיסה מנתב״ג למעשה קצרה יותר מהטיסה מרמון.

כפי שדיווחנו במעמד ההכרזה, הטיסות מרמון תוכננו להתבצע חלקן בחכירה רטובה. ייתכן וזה היה שיקול נוסף לדחיית הטיסות שכן חכירה רטובה של מטוס היא הוצאה כספית משמעותית של החברה לחברה זרה, והוצאת טיסה ריקה תגרור הפסד יותר משמעותי מהוצאת טיסה במטוס של החברה.

על פי המקומון ״יום יום אילת״ ארקיע בתגובה הודיעה כי הוחלט לדחות את הפעילות בשבוע ממספר שיקולים, ביניהם תשעה באב שחל היום. הנוסעים לטיסת הבכורה שתוכננה כאמור להיום קיבלו הודעה ביום חמישי האחרון כי הטיסה לא תצא לפועל.

כזכור, בשבוע שעבר פתחו טייסי חברת ארקיע בשביתה שהסתיימה כבר באותו יום לאחר הגעה של החברה להסכמות עם הטייסים.

 
  1. מדהים! ועד הרגע עוד האמנתי לכל האינטרסנטים והפוליטיקאים שרוצים לבנות נמל תעופה “משלים” בנבטים או ברמת דוד בנימוק ש”נמל תעופה מביא המון תיירות ומעודד התפתחות כלכלית עצומה סביבו”. ואני מביט בנמל התעופה המהמם של אילת / רמון ולא רואה אפילו צריף של קיוסק שנבנה לידו ולא תייר אחד שנוחת בו. אז אולי באמת אין שום צורך ב”נמל תעופה משלים” כמו שטוענים אנשים שההגיון מדבר ממוחם’ ואין סיבה לבזבז על זה עשרות מילארדים מכספי משלמי המסים?

Comments are closed.