אייר סרביה הודיעה כי במסגרת ניסיונה להתרחב ליעדים נוספים יפתח קו חדש בין סרביה לקובה. הטיסה תהיה ישירה ולראשונה תחבר בין שתי הבירות, הוואנה ובלגרד. הקו צפוי להיפתח לפני סוף שנת 2022 ויהיה אחד מתוך תריסר קווים חדשים שחברת התעופה הסרבית מעוניינת לפתוח בחורף הקרוב. כמו כן, זה יהיה הקו היחיד של החברה מחוץ לאירופה שאינו בארה״ב.

לא ניתנה הצהרה רשמית לגבי איזה מטוס יפעיל את הקו. עם זאת, ברשות אייר סרביה מטוס אחד בלבד המסוגל לבצע טיסה טראנס אטלנטית והוא איירבוס מדגם A330-200 בגיל של 13.7 שנים. במטוס מותקנות 2 מחלקות שירות: עסקים (21 מושבים) ותיירים (236). כיום משמש המטוס בלעדית בקו הטיסה שמפעילה החברה לניו יורק עם 6 טיסות שבועיות.

הטיסה צפויה לארוך כ-12 שעות ובהשקת הקו תהיה בלגרד הנקודה המזרחית ביותר באירופה ממנה מופעלות טיסות להוואנה.

מחלקת עסקים במטוס A330 של אייר סרביה
מחלקת עסקים במטוס A330 של אייר סרביה

הקו החדש נועד למשוך תיירים פוטנציאליים לטוס בחברת התעופה ליעד חם יותר במהלך חודשי החורף ומצביע על רצון של החברה להתמקד ביעדי נופש. השקת קו טיסה זה תציין את הפעם הראשונה בהיסטוריה בה שתי הערים מחוברות בטיסה סדירה וישירה.

ומה באשר לחידוש הטיסות לישראל? חברת התעופה הלאומית של סרביה הייתה אמורה לחדש את טיסותיה לתל אביב זה מכבר, אך נכון לכתיבת שורות אלו, החברה הסרבית ממשיכה להשהות את חזרתה. כזכור, אייר סרביה הציעה לקהל הישראלי טיסות לבלגרד אך גם טיסות המשך נוחות ליעדים באירופה וארה״ב.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *