עם הסנקציות המערביות על עולם התעופה הרוסי, זה היה רק עניין של זמן עד שיגיעו הדיווחים הראשונים על קניבלזציה של מטוסים. ועכשיו מגיעים דיווחים ראשונים שמתארים שימוש בחלקי חילוף שנלקחים ממטוסים מערביים, חלקם חדשים לחלוטין. ספציפית, דווח על פירוק של חלקים ממטוס A350 כמעט חדש לחלוטין. כזכור, הסנקציות המערביות אוסרות לחלוטין על ייצוא חלקי חילוף לרוסיה.

על פי דיווח ברויטרס, מקורות מסרו כי חברות תעופה רוסיות קרקעו מטוסים מערביים והחלו לפרק אותם במטרה להשתמש בחלקים מהם על מנת לתחזק מטוסים אחרים בצי ולהשאיר אותם בכשירות לטיסה. על פי הדיווחים, חברת אירופלוט השתמשה בחלקים ממטוס A350 אחד וכן בחלקים מערביים שנלקחו ממטוס רוסי מדגם סוחוי סופרג׳ט SSJ100 לטובת התחזוקה של מטוסים אחרים.

על פי אתר planespotter יש מטוס A350 יחיד שכרגע לא נמצא בשימוש והוא כנראה ה״קורבן״ של פעילות זו. המטוס נמסר לחברת התעופה הרוסית ב-24 בפברואר, ערב הפלישה הרוסית לאוקראינה ובחודש מרץ 2022 קיבל רישום מספר רישום רוסי מקומי במקום מספר הרישוי המערבי הקודם שלו. על פי האתר, בתאריך ה-8 למרץ המטוס כבר קורקע, עד היום. על פי אתר simpleflying, המטוס הספיק לבצע 10 טיסות נוסעים בלבד לפני שקורקע.

אתר רויטרס דיווח גם כי לפחות מנוע אחד הוסר ממטוס סוחוי SSJ100 של אירופלוט לטובת התקנתנו על מטוס אחר. כמו כן, צוין כי מטוסי A320 ו-737 ״הופשטו״ גם הם על מנת לתחזק מטוסים אחרים בצי של חברת התעופה הלאומית של רוסיה.

ובהקשר דומה, אורח מיוחד ביקר השבוע בנתב״ג – מטוס A350 של חברת טורקיש איירליינס שייועד במקור לחברת התעופה הרוסית אירופלוט. כזכור, עם פרוץ הסנקציות, הסיטה חברת איירבוס מטוסים שייועדו לחברת התעופה הרוסית ללקוחות אחרים שהמתינו. חברת טורקיש, שקיבלה בזכות צעד זה 4 מטוסים, מפעילה את חלקם עם צביעה חלקית של חברת התעופה הרוסית.