לראשונה בעולם התעופה, חברת התעופה הגדולה בהודו תאפשר ירידה מהמטוס – משלושת דלתות היציאה. במסגרת חגיגות יום השנה ה-16 של אינדיגו (IndiGo), חשפה חברת התעופה ההודית את תהליך הירידה מהמטוס החדש שיאפשר לנוסעים לצאת מהמטוס משלושת הדלתות, על מנת לחסוך בזמן בעת יציאה מהמטוס.

לפי התמונות שפורסמו, נראה שהתהליך החדש מתבצע באמצעות מתקן מדרגות ניידות, דמוי רמפה, המתחבר לשתי הדלתות הקדמיות ולדלת האחורית. חברת התעופה תיישם תחילה את התהליך החדש בצי מטוסי האיירבוס A320 ו-A321, עבור טיסות המגיעות לשדות התעופה של דלהי, מומבאי ובנגלור, כאשר בסופו של דבר, המטרה היא ליישם את התהליך הזה ברחבי הרשת של החברה.

שיטת ה-Deboarding החדשה של אינדיגו
שיטת ה-Deboarding החדשה של אינדיגו

המתקן מאפשר לחברת התעופה לחסוך כ-5-7 דקות, מה שיוביל לפינוי מהיר יותר של המטוסים. במטוס ה-A321 לדוגמא תהליך הירידה מהמטוס אורך כ-14 דקות, כאשר המערכת החדשה אמורה לקצר את הזמן לכ-7 דקות.

“זה מביא לנו גאווה עצומה להיות חברת התעופה הראשונה בעולם שמשתמשת במערכת של שלוש יציאות. באינדיגו, אנו ממשיכים להמציא מחדש ובאופן קבוע ודינמי את הסטנדרטים הפנימיים שלנו כדי לאפשר חוויית לקוח ללא טרחה, כמו גם לתרום ליעילות תפעולית עבור כל בעלי העניין, כולל עובדי שדות התעופה וחברות לשירותי קרקע”, אמר רונוג’וי דוטה, מנכ”ל אינדיגו.

ברוב שדות התעופה, אפשרויות הכניסה והיציאה למטוס הן דרך שרוול או באמצעות מדרגות. הן השרוולים והן המדרגות, מתחברים לדלת אחת ובשדות מסוימים מתחברים לשתי דלתות. אך כאמור, אינדיגו תהייה חברת התעופה הראשונה שתאפשר כניסה ויציאה באמצעות שלוש דלתות שונות: שתיים בקדמת המטוס ודלת אחת מאחור.

על פי מדד OAG, חברת Indigo עמדה בחודש יולי על 76.1% דיוק בכל רשת הטיסות שלה, עם 0.9% טיסות מבוטלות בלבד. יתכן והמהלך החדש יאפשר לה לשפר אפילו יותר את מדד הדיוק שלה.

אינדיגו היא חברת לואו קוסט הודית, חברת התעופה הגדולה בהודו ומבין חברות הלואו-קוסט הצומחות ביותר בעולם. עם צי של יותר מ-280 מטוסים, חברת התעופה מפעילה למעלה מ-1,600 טיסות יומיות המחברות בין 74 יעדים ברחבי הודו, כולל אתרי תיירות פופולריים כמו אגרה שבה ממוקם הטאג’ מאהל, חופי גואה, “העיר הוורודה” ג’איפור ועוד, ו-25 יעדים בינלאומיים ברחבי אירופה, אסיה ומעבר לה.