טייסי חברת איזיג׳ט המוצבים בבסיסי החברה בספרד פתחו אתמול ב-72 שעות של שביתה שתתקיים גם בשני סופי השבוע הבאים באוגוסט. השביתה לא תשפיע באופן ישיר על הנוסעים מישראל, כיוון שהחברה לא טסה מנתב״ג ליעדיה בספרד. עם זאת נוסעים שטסים ליעדים באירופה ומשם יבקשו לטוס לספרד יגלו כי הטיסות שלהם בוטלו.

הטייסים של חברת התעופה שובתים בשיא עונת התיירות בשל דרישתם לקבל את תנאי העבודה שהיו להם לפני המגפה. מזה תקופה הם מנהלים משא ומן עם הנהלת החברה, בינתיים ללא כל התקדמות.

בעקבות זאת הם הודיעו על 72 שעות שביתה בכל אחד משלושת סופי השבוע, כולל הנוכחי. השביתה הנוכחית תסתיים מחר ולאחר מכן יתקיימו שביתות בין ה-21-19 ובין ה-29-27 באוגוסט. השביתות ישפיעו ישירות על הטיסות משלושת הבסיסים של החברה בספרד: נמל התעופה הבינלאומי של ברצלונה, נמל התעופה של מלגה ונמל התעופה הבינלאומי בפלמה דה מיורקה. החברה הודיעה על השביתה לכל הנוסעים שאמורים להיות מושפעים ממנה.

איגוד העובדים של איזיג׳ט דורש מהחברה לחדש את המשא ומתן להסכם העבודה הקיבוצי שהיה להם לפני פרוץ המגפה. טענותיהם של האיגוד דומות למדי לאלו של צוותי אוויר רבים בעולם: “במהלך החודשים הגרועים ביותר של המגיפה, הסכמנו להוריד את המשכורות שלנו כדי להבטיח לא רק מקומות עבודה, אלא את הישרדות החברה עצמה בספרד”, מסרו מהאיגוד המקצועי והוסיפו: “עם זאת, לאחר שהשיגה את המטרה של צמצום תנאי העבודה של הטייסים, איזי ג’ט הודיעה על עלייה במספר המטוסים והטייסים בבסיסיה בברצלונה ובפלמה, ופתחה בסיס חדש לחלוטין במלאגה. לאור מצב זה שמצביע על חזרה לשיגרה יש צדק בדרישה להחזיר את תנאי העבודה של הטייסים לאלה שהיו להם בשנת 2019.״