אחרי ההודעה של אל על על כוונתה לצרף מטוס 787 נוסף לצי המטוסים שלה, היום מפרסמת החברה כי במטרה לענות על הביקושים הגוברים היא תוסיף לשורותיה מטוס 777-200. המטוס הנוסף יהיה בחכירה רטובה מחברת יורו אטלנטיק (Euro Atlantic) ויכנס לשירות עבור אל על החל מחודש ספטמבר הקרוב. המטוס יפעל בקווים לבנגקוק, פוקט, דובאי ויעדים באירופה בדומה לאלו שמפעילים כיום מטוסי ה-777 שבבעלות אל על.
במסגרת חכירה רטובה הטיסה תופעל כולה על ידי חברת התעופה הזרה יורו אטלנטיק בליווי נציג של אל על. כמו כן, אל על תתקין במטוס את מערכת הבידור שלה דרים סטרים שתאפשר לנוסעים ללצפות בתכני מדיה מהמכשיר הנייד שלהם.
חברת אל על מציינת כי לקוחות אשר רכשו כרטיס טיסה עם אל על וטיסתם תופעל על ידי יורו אטלנטיק יוכלו לשנות או לבטל את טיסתם בתוך 14 ימים מקבלת ההודעה על שינוי המטוס ולכל הפחות שני ימי עסקים לפני הטיסה.
ברקע לחכירה, העובדה שאל על מפעילה על פי הדוח הכספי שלה רק כ-77% מהמטוסים בצי שלה (35 מתוך 45 מטוסים). שאר המטוסים נמצאים בתהליכי כשירות והשבחה שונים שמונעים מהם לחזור לשירות למרות שיאי הביקוש. בתוך כך, אל על החזירה לשירות 2 מטוסי 777 מתוך 6 שקיימים בבעלותה. כזכור, 2 מטוסים נוספים צפויים לחזור לשירות וכל הארבעה צפויים לעבור שדרוג בשנת 2023.
חברת יורו אטלנטיק היא חברה פורטוגלית שמתמחה בחכירת מטוסים והפעלת טיסות צ׳ארטר. על פי אתר החברה, יש ברשותה 3 מטוסי 767-300 ו-3 מטוסי 777-200, אחד מהם בשירות טיסות מטען.
שני מטוסי הנוסעים מדגם 777 של החברה נרכשו מאלאיטליה, כשהראשון מביניהם הועבר אל החברה הפורטוגלית בחודש יולי 2022 והשני צפוי לעבור לבעלותה בקרוב. במטוסים עדיין מותקנת התצורה של אלאיטליה עם 293 מושבים מחולקים ל-3 מחלקות שירות: עסקים (30 מושבים), תיירים פרימיום (24 מושבים) ותיירים (239 מושבים).
חדי העין יבחינו מיד כי במטוס עדיין מותקנים המושבים של חברת אלאיטליה שנסגרה ואלו ישמשו גם את נוסעי אל על. חברת התעופה הלאומית שהוקמה במקומה של אלאיטליה (ITA) קיבלה החלטה אסטרטגית להפעיל צי של מטוסי איירבוס בלבד ובכך נפרדה מכל מטוסי הבואינג שהיו בבעלות קודמתה. אחד המטוסים שרכשה יורו אטלנטיק (CS-TSX) היה אף צבוע בשנים האחרונות בצביעת ברית התעופה Sky Team בה הייתה חברה אלאיטליה.
הנוסעים של אל על עם יורו אטלנטיק יהנו ממוצר עסקים עדיף מאשר זה שמותקן במטוסי ה-777 של אל על. מוצר העסקים של אלאיטליה כלל מושבי מיטה פרטיים בתצורה של 1-2-1. זאת בזמן שעד להתקנת המוצר שקיים בדרימליינר, מוצר העסקים של אל על מזכיר יותר מחלקת פרימיום מודרנית בתצורה של 2-3-2.
תגובה
מושבי הביזנס ב 777של אל על לא קרובים לפרימיום כמו שכתבתם.
לא רק שהופכים למיטה( כמי שעבד על המטוס כצוות אני מכירה), המושבים דומים לביזנס טריפל של טורקיש וישנו דמיון גם לטריפל באמירייטס.
יש המון נוסעי יוקרה שאהבו את הביזנס הישן בגלל נוחות השיחה, לעומת המיני סוויטות שיש ב 788/789
קודם שיהיה להם שירות לקוחות זמין !!!
חברה ביזיון
אין לנו כסף לאוטובוס,אתם רוצים שנלך במטוסים?
Comments are closed.