חברת התעופה אמירייטס מתחילה פרויקט שאפתני שכולל השבחה של 67 מטוסי אירבוס A380 ו-53 מטוסי בואינג 777. מדובר בפרויקט בעלות של מיליארדי דולרים שמטרתו כפי שמציינת החברה ״להבטיח חווית טיסה טובה יותר לשנים הבאות״. כזכור, הפרוייקט הורחב משמעותית על רקע העיכוב המשמעותי במסירת מטוסי הדור החדש (בואינג 777X) על ידי בואינג.

על פי התכנון החברה תתקין 4,000 מושבי פרימיום אקונומי בכל 120 המטוסים שנכללים בפרוייקט. זאת כאשר השבחת כל מטוס תימשך 16 יום בלבד. בנוסף, במהלך השדרוג יותקנו 5,000 מושבים חדשים במחלקת עסקים ו-728 סוויטות מחלקה ראשונה. כל הפרויקט אמור להסתיים באפריל 2025.

משיחה שלנו עם חברת אמירייטס בנוגע לשדרוג מטוסי ה-A380 עולה כי מחלקת התיירים פרימיום תהיי זהה בכל המטוסים והיא זו שצילמנו על סיפון מטוס A380 בתערוכה האווירית בדובאי (בתמונה מטה). כמו כן נאמר לנו שהמחלקה הראשונה תהיה דומה לזו שקיימת בצי מטוסי ה-A380 הנוכחי, אך משודרגת. עם זאת, ציינו כי מחלקת העסקים החדשה תהיה שונה למדי מזו כיום ושתמונות יופצו בקרוב – מסקרן למדי. 

מחלקת תיירים פרימיום במטוסי A380 של אמירייטס.
מחלקת תיירים פרימיום במטוס A380 של אמירייטס. תמונה: חדשות תעופה

הפרויקט עצמו יחל בחודש נובמבר הקרוב והוא יבוצע  מתחילתו ועד סופו על ידי צוותי ההנדסה של החברה. התכנית של החברה היא להשלים ראשית את השדרוג של מטוסי ה-A380, ארבעה מטוסים מדי חודש ורק לאחר מכן לבצע מתיחת פנים למטוסי הבואינג 777.

על פי נתוני החברה במהלך השדרוג יותקנו במטוסים 4,000 מושבי פרימיום אקונומי חדשים לגמרי, 728 סוויטות במחלקה ראשונה ומעל 5,000 מושבים במחלקת עסקים עם עיצוב חדש. על פי התכנית מחלקת הפרימיום אקונומי החדשה של החברה תציע מושבים מפוארים, יותר מירווח לרגליים ושירות המתחרה בשרות מחלקות העסקים של חברות תעופה רבות.

מחלקת עסקים עדכנית בחברת אמירייטס
מחלקת עסקים עדכנית בחברת אמירייטס במטוס 777-300

בחברת אמירייטס מציינים כי אף חברת תעופה בעולם לא ביצעה פרויקט בסדר גודל כזה בעצמה. בחודש שעבר פירקו מהנדסים מנוסים של אגף ההנדסה בחברה כל תא באחד ממטוסי אירבוס A380, רשמו כל אחד מהחלקים, הסירו את המושבים, תיעדו בורג בורג ורשמו כל מכשול אפשרי שעשוי לצוץ במהלך הפרויקט. לאחר מכן הם התקינו תא לדוגמא ובחנו את לוח הזמנים לפיו הם אמורים לבצע את כל הפרויקט.

מחלקה ראשונה במטוס 777-300אמירייטס
מחלקה ראשונה עדכנית במטוס 777-300 אמירייטס

במסגרת התכנית החברה תקים באמירויות סדנאות הנדסה ייעודיות חדשות לצביעה מחדש, חיתוך מחדש וריפוד מחדש של מושבים במחלקת עסקים ותיירים עם כיסויים וריפוד חדשים. סוויטות המחלקה הראשונה יפורקו בקפידה וישלחו לחברה מתמחה להחלפת העור, משענות היד וחומרים נוספים.

עד שתכנית השיפוצים תחל בחודש נובמבר החברה הקימה צוות רב תחומי שיבחן באופן קבוע את תהליכי התכנון על מנת לטפל ולעקוב אחר כל בעיה ולבצע עדכונים במידת הצורך, כמו גם בנושאי הדרכה של כח האדם.

תמונה בכותרת: spotter.tlv