חברת התעופה הקזחית אייר אסטנה מדווחת על גידול משמעותי במספרי הנוסעים בשנת 2022 עם 3.9 מיליון נוסעים בשבעת החודשים הראשונים של השנה. בהתאם מעדכנת החברה על כוונות הגדילה שלה בהיבטי קווי תעופה וצי המטוסים.
בהקשר לקווי הטיסה, החברה מעדכנת על כוונות לחזור להפעיל טיסות ללונדון, איסטנבול ובנגקוק וכן להשיק קו טיסות חדש ליוון. כמו כן, תגביר את תדירות הטיסות לדובאי, דלהי ופוקט.
מהצד של צי המטוסים, החברה מעדכנת על כוונתה להתרחב ולהחזיק בצי של 59 מטוסים עד שנת 2025, מתוכם 24 מטוסים שיצטרפו לצי ויחליפו מטוסים ישנים. בתוך כך ממתינה החברה למסירה של שני מטוסי A321LR בנוסף לשישה קיימים שמשמשים כיום להפעלת רשת הטיסות שלה לטווח בינוני. חטיבת הלואו קוסט של החברה, פליי אריסטאן (FlyArystan) צפויה גם היא לקבל שלושה מטוסי A320neo חדשים.
על פי אתר airfleets, החברה מחזיקה כיום בצי של 27 מטוסים ביניהם 3 מטוסי 767 בגזרת רחבי הגוף ועוד 14 מטוסי A321 יחד עם 5 מטוסי A320 וחמישה מטוסי אמבראר 190.
גם תל אביב נמצאת בתכניות של חברת התעופה הלאומית הקזחית. שגריר קזחסטן בישראל, סאטיבלדי בורשאקוב, ציין כי טיסות ישירות מישראל לקזחסטן יחלו לפעול לקראת סוף השנה. הטיסות יופעלו על פי הדיווחים לשדה התעופה NQZ שבנור סולטן. בחודשים האחרונים ישנם ניסיונות הדדים של שגריר קזחסטן ושר התיירות הישראלי לקדם תיירות הדדית ובתוך כל הפעלת טיסות ישירות, במטרה לקדם את התיירות ואת שיתופי הפעולה הכלכליים בין המדינות. בימים אלה דנים בכמות הטיסות השבועיות ובסלוטים שיוקצו לחברת התעופה הקזחית.
במידה ואכן תפעיל החברה טיסות מתל אביב לנור סולטן, החברה לא תוכל ככל הנראה להציע טיסות המשך נוחות לקהל הישראלים מלבד טיסות פנים. זאת שכן הטיסות מנור סולטן ממשיכות בעיקר מערבה ולא יהיה היגיון לטוס מתל אביב לנור סולטן כדי להמשיך לאירופה. הטיסות של החברה מזרחה כך נראה פועלות בעיקר מהשדה הדרומי יותר שבאלמאטי.