לאחר כמעט שבועיים שהיה מקורקע בלוס אנג׳לס, מטוס 787 דרימליינר של אל על חזר לנתב״ג והמשיך בפעילות מבצעית. המטוס, מדגם 787-9 שנושא את השם ״אילת״ (רישום 4X-EDK) קורקע בלוס אנג׳לס ב-7 באוגוסט לאחר זיהוי תקלה באחד המנועים לאחר פושבק והנעת המנועים. לאחר חזרה לגייט נשאר המטוס לשהות בלוס אנג׳לס עד ה-20 באוגוסט לאחר שהושלם תיקונו.

ב-20 באוגוסט עשה המטוס את דרכו חזרה לתל אביב בטיסת LY1006 ונחת בשעה 10:26 בערב לאחר 13:18 שעות טיסה. מהשימוש במספר הטיסה 1006 שאינו אחד ממספרי הטיסה שמשמשים את טיסות הנוסעים ללוס אנג׳לס ניתן להניח שהמטוס חזר ריק ללא נוסעים בסיפון. ב-22 באוגוסט, יומיים לאחר חזרתו ארצה, כבר חזר המטוס לשירות בטיסות נוסעים לניו יורק, לונדון ולוס אנג׳לס.

מטוס 787 דרימליינר ״אילת״ של אל על בלוס אנג׳לס
מטוס 787 דרימליינר ״אילת״ של אל על בלוס אנג׳לס. תמונה: עומר ברוידא

המטוס נחת בלוס אנג׳לס בטיסת LY5 ב-7 באוגוסט בשעה 5:52. על פי לוח הטיסות, טיסת LY6 ממריאה חזרה לישראל בשעה 11:30 בבוקר בזמן מקומי. לקראת השעה 3 בצהריים באותו היום תיעד רדאר הטיסות את העברת המטוס לעמדה מרוחקת, ככל הנראה להמשך טיפול בתקלה.

מסלול של המטוס בשדה התעופה בלוס אנג׳לס
מסלול של המטוס בשדה התעופה בלוס אנג׳לס

הספוטר עומר ברוידא תיעד את המטוס חונה בשדה התעופה בלוס אנג׳לס לפני חזרתו ארצה ליד מטוסים מעניינים למדי ביניהם אורח חדש בלוס אנג׳לס – דרימליינר של חברת הלואו קוסט הטראנס אטלנטית נורס אטלנטיק. לצידו חנה דרימליינר של חברת אייר טהיטי נוי, חברת התעופה הלאומית של פולינזיה הצרפתית.

התקלה השביתה את מטוס ה-787 בזמן שבו אל על חווה שיאים בביקוש ואף החזירה את מטוסי ה-777 הותיקים לשירות לפני תהליך שדרוג על מנת לענות על הביקושים.

מאל על לא התקבלה התייחסות למקרה עד למועד פרסום הכתבה.