אורח מיוחד מאוד ביקר היום (25.8) בנתב״ג. מדובר בטיסת צ׳ארטר של חברת Air Caraibes שהגיעה היום לתל אביב אחרי כ-8 שעות טיסה מדקר, בירת סנגל שבמערב אפריקה. מדובר בטיסה הישירה הראשונה שחיברה בין סנגל לתל אביב כשעל סיפון המטוס 352 מבקרים צליינים סנגלים. בנתב״ג טיפלה בטיסות של החברה הצרפתית חברת שירותי הקרקע QAS.

הטיסה הופעלה במטוס A330-300 של החברה בגיל של 6.3. במטוס 12 מושבי עסקים, 35 מושבי תיריים פרימיום ו-307 מושבי תיירים. קודם לכן היה שייך המטוס לחברת האחות French bee, חברת לואו קוסט צרפתית שמחברת את צרפת ליעדי נופש. המטוס צפוי להמריא חזרה מחר בשעה 9 בבוקר.

על פי אתר flightradar24, הטיסה תוכננה במקור להגיע ראשית ללרנקה ומשם להמשיך לתל אביב. בפועל הוסטה הטיסה מלרנקה ונחתה ישירות בתל אביב בשעה 12:32 בצהריים. בדרכה לישראל עברה הטיסה במסלול ״עוקף אפריקה״ ועברה מעל מאוריטניה, מרוקו, ספרד, איטליה ויוון בדרכה לתל אביב.

מסלול הטיסה של Air Caraibes מסנגל לתל אביב
מסלול הטיסה של Air Caraibes מסנגל לתל אביב

חברת אייר קראיב היא חברת תעופה צרפתית שהוקמה בשנת 200 ובסיס הפעילות שלה באיים הקריביים הצרפתיים אותם היא מחברת לפריז. החברה מפעילה טיסות סדירות וטיסות צ׳ארטר באמצעות צי המטוסים שלה שכולל 6 מטוסי A350 חדישים ו-3 מטוסי A330 לצד שלושה מטוסי ATR. חברת התעופה הצרפתית מחזיקה בין היתר גם בשלושה מטוסי A350-1000, הנגזרת היותר גדול אך פחות נפוצה של דגם מטוס זה של איירבוס.

היינו שמחים בשלב הבא לראות טיסות ישירות מתל אביב לאיים הקריביים, אבל כנראה שלזה נצטרך לחכות עוד קצת.

תמונה בכותרת: אגנס אורינגל