אייר קנדה מהמרת בגדול על שוק מטוסי המטען ולראשונה תוסיף מטוסי בואינג B777F לצי מטוסי המטען שלה. זאת בנוסף להסבת מטוסי B767 לתצורת מטענים. החברה הציגה בימים אלה את אחד ממטוסי הבואינג 767 שהוסבו למטען עם הצביעה החדשה של Air Canada Cargo.

לדברי ג׳ייסון ברי, סגן נשיא למטען באייר קנדה, החברה רוכשת שני מטוסי בואינג B777F שייכנסו לשרות בשנת 2024. מדובר בהשקעה לטווח ארוך שתשתלב עם צי מטוסי 767 שהחברה מסבה למטען. בשלב זה החברה כבר הסבה שני מטוסי 767 לתצורת מטען ובמקביל גם הזמינה אצל יצרנית המטוסים בואינג שני מטוסי B767F חדשים. בנוסף, בשנים הקרובות יתווספו לצי מטוסי המטען של החברה עוד ששה מטוסי 767 שהוסבו ממטוסי נוסעים למטוסי מטען.

ג׳ייסון ברי ציין כי אומנם הדו״ח לרבעון השני של השנה מצביע על ירידה של 16.5% בהכנסות מהובלת מטענים בהשוואה לשנה שעברה, אולם מדובר בירידה שנבעה בעיקר מהסגר שהיה בסין, הונג קונג ויפן בשל הקורונה.  ירידה זו קוזזה חלקית על ידי גידול בהכנסות באזורים אחרים כמו יבשת אירופה, אוסטרליה ואמריקה, אף שגידול זה לא פיצה על הירידות במזרח אסיה. ״זה היה עוד רבעון מרגש עבור אייר קנדה קרגו ואנו ממשיכים לבנות אסטרטגית את העסק שלנו ולהשקיע בעתיד. הצמיחה המתמשכת והתמיכה של ענף השילוח האווירי הגלובלי מעודדים,״ אמר.

בתוך כך, חברת הליסינג AELF הודיעה כי התקשרה עם התעשייה האווירית בישראל כדי להסב את אחד ממטוסי בואינג 767-300ER שלה לתצורת מטען. הסבת המטוס שסימונו MSN26389 אמורה להסתיים ביוני 2023 והחברה כבר חתמה על אופציה להסבת מטוס נוסף.

“אנו שמחים מאוד על הרחבת הקשר עם השותפים שלנו בתעשייה האווירית, והרחבת היכולות שלנו בתחום ההובלה. התוספת של מטוסי מטען לצי שלנו היא מהלך הגיוני שלדעתנו מרחיב את הפורטפוליו שלנו”, אמר ג’ו צ’ירילו, סמנכ”ל התפעול של AELF FlightService.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *