קבוצת משקיעים הכוללת את אייר פראנס-KLM וחברת התעופה דלתא רוצה לרכוש את חברת התעופה ITA שבבעלות ממשלת איטליה. זאת לאחר שנדחתה הצעה מתחרה מקבוצה הכוללת את לופטהנזה וענקית הספנות MSC, שנחשבה להצעה המובילה עד כה.

חברת Bloomberg המספקת מידע כלכלי לגופים בשוק ההון בארה״ב מדווחת כי משרד האוצר ברומא הודיע על תחילת שיחות בלעדיות עם קבוצת המשקיעים בראשות קרן ההשקעות Certares הכוללת את אייר פראנס -KLM ודלתא למכירת חברת התעופה האיטלקית שקמה על חורבותיה של חברת התעופה אליטליה. כזכור, קבוצת אייר פראנס-KLM הודיעה על העניין ברכישה כבר במרץ השנה.

“לאחר שיחות בלעדיות, ייחתם הסכם מחייב אם התוצאה תהיה משביעת רצון לחלוטין עבור בעל המניות שהוא הציבור״ אמר משרד האוצר.

הבחירה בקבוצה לשיחות בלעדיות מקרבת את המתמודדים בראשות Certares לבעלות על חברת ITA ובהתאם גם על ההאב שלה ברומא. יחד עם זאת בלומברג מדווח כי עדיין נותרו מספר מכשולים מרכזיים ובכלל זה הבחירות הלאומיות באיטליה בעוד חודש, דבר שעשוי להעלות לשלטון ממשלה חדשה בראשות קואליציית ימין שעשויה להפוך את ההחלטה של משרד האוצר או אפילו לחסום את הפרטת חברת התעופה.

על פי תנאי ההצעה של קבוצת Certares, ממשלת איטליה תחזיק בסביבות 40% ממניות ITA ותשלוט בשניים מחמשת מושבי הדירקטוריון של החברה, עם רמה מסוימת של כוח וטו על מועמדויות להנהלה, כך על פי דיווח ביומון האיטלקי Corriere della Sera.

למרות הרצון של קבוצת הרכישה להתקדם במו״מ, ידיה של אייר פראנס-KLM די קשורות בחזית הרכישות עד שהיא תחזיר מיליארדי יורו שהמדינה נתנה לה כדי לשרוד לשרוד את המשבר של מגפת הקורונה.

יצוין כי חברת ITA וקודמתה אליטליה מציגות מזה שנים כשלונות ניהוליים וכל כסף שהושקע בהן נפל לטמיון. בין המשקיעים שהשקיעו בחברה מליארדי דולרים היו גם חברת אתיחאד וכן חברת אייר פראנס, שלפי מה שנראה עכשיו עדיין לא למדה את הלקח. אליטליה נחשבה למפסידה סדרתית והצליחה להמשיך לטוס רק בזכות סיוע ממשלתי. ממשלת איטליה ביצעה רפורמה בחברת התעופה תחת השם ITA בשנת 2020, ויתרה על רבים מנכסיה של אליטליה תוך שמירה על חלק גדול מהחוב שלה.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *