אמריקן איירליינס היא חברת התעופה האמריקאית היחידה בארה"ב המציעה מוצר מחלקה ראשונה ״אמיתי״ בטיסות פנים בארה״ב. אך כעת יש לחברה האמריקאית תוכניות להצטרף לחברות תעופה נוספות ולבטל את המחלקה הראשונה לטובת מחלקת עסקים בלבד. כיום ישנם רק שני דגמי מטוסים בצי של אמריקן שיש להם מחלקה ראשונה: מטוסי הבואינג 777-300ERs עם שמונה מושבים במחלקה הראשונה ומטוסי האיירבוס A321T עם 10 מושבים במחלקה הראשונה.
המחלק הראשונה באיירבוס A321T של אמריקן מוגדרת בתצורת הושבה של 1-1 (מושב אחד מכל צד של המעבר) ומחלקת העסקים שבאה אחריה בתצורת הושבה של 2-2, כאשר לכל המושבים בשתי המחלקות יש אפשרות להפוך למיטה שטוחה. בבואינג 777-300ER, המחלקה הראשונה מוגדרת בתצורת מושבים של 1-2-1, עם מושבים גדולים ומרווחים יותר.
היות והמחלקה הראשונה של אמריקן מותקנת במטוסים שיש בהם כבר מחלקת עסקים, הפער בין המחלקות אינו מצדיק את עצמו ומייתר את הכפילות. אף על פי שלפני המגיפה, המחלקה הראשונה הייתה פופולארית מאוד בקרב לקוחות עסקיים שעשו את המסלול לוס אנג'לס – ניו יורק (JFK).
נראה סביר יותר ויותר שחברת התעופה תבטל את המחלקה הראשונה לחלוטין בשנים הקרובות, הן במטוסי האיירבוס -A321T והן במטוסי הבואינג-777-300ER. אמריקן מתכננת בסופו של דבר להגדיר מחדש את ה-A321T בתצורת טיסות פנים סטנדרטית, ובמקום זאת להשתמש ב-Airbus A321XLR לטיסות פרימיום חוצי יבשות, שלא יכללו מחלקה ראשונה (במקום זאת הן יכללו מחלקת עסקים שכנראה טובה יותר מהמחלקה הראשונה הנוכחית); מטוסים אלה יצטרפו לצי של אמריקן החל משנת 2024.
כמו כן, אמריקן מתכננת להציג מוצר עסקים חדש לטיסות ארוכות טווח ב-2023. המוצר החדש יותקן בתחילה במטוסי בואינג 787 דרימליינר חדשים. עם זאת, מוצר זה יתוקן בסופו של דבר במספר מטוסים קיימים, כולל בואינג 777-300ER.
אמנם איננו יודעים את ציר הזמן שבו זה יקרה, אך סביר להניח שיעברו כמה שנים עד שאמריקן תבטל כליל את המחלקה הראשונה שלה, הן ב-A321Ts והן ב-777-300ER.