רשות שדות התעופה הודיעה היום כי החל מסוף חודש מרץ 2023 לא תאפשר יותר נחיתת מטוסי ארבע מנועיים בנמל תעופה בן גוריון בכל שעות היממה. דובר הרשות עדכן כי נערכה פנייה לחברות התעופה על מנת שיערכו לכך מעתה. החברות המרכזיות שייפגעו מהמהלך הן חברות המטענים שמפעילות טיסות מטען מתל אביב במטוסי בואינג 747.
ברשות שדות תעופה מציינים כי הם פנו היום לחברות התעופה הפועלות בנתב״ג בבקשה להיערך למהלך שייחל בקיץ של שנה הבא כחלק מהצעדים שבכוונתה לנקוט לצורך שיפור האקלים הסביבתי והפחתת רעש המטוסים בישובים המושפעים מפעילות נמל התעופה. המפעילות המרכזיות שיושפעו מהמלך הן Silkway מאזרבייג׳ן, Air ACT הטורקיה ו-Challenge airlines שלמרות התנגדות הטייסים הודיעה גם כך כי בכוונתה להעביר את שני מטוסי ה-747 שפועלים כיום מתל אביב לבלגיה.
בעוד בהודעה הרשמית צוין כי מדובר בעיקר על מטוסי מטען, בתגובה לפנייה שלנו נמסר לנו כי כל המטוסים הארבע מנועיים נכללים במהלך, כוללי מטוסי נוסעים. חובבי המטוסים יבינו מיד כי מהלך זה מרחיק עוד יותר את החלום של טיסות סדירות לתל אביב במטוס האיירבוס A380. דובר רשות שדות התעופה ציין בהודעתו כי ההודעה תקפה על כל חברות התעופה מלבד מקרים חריגים שיותנו בקבלת אישור מיוחד מהנהלת נתב״ג.
הסיבה להחלטה החריגה יחסית בנוף התעופה היא סביבתית וניסיון של מנכ״ל רשות שדות התעופה הנכנס להפחית את מפגע הרעש על הערים הסמכות לנתב״ג. מנכ"ל רש"ת חגי טופולנסקי ציין כי: "מרכיב בשיפור השירות הוא גם היכולת לשפר את האקלים הסביבתי. הגידול בתנועת הנוסעים והמטוסים בנתב"ג הוא אתגר סביבתי. הנחתי את גורמי המקצוע ברש"ת לבצע פעולות לצמצום היקפי הרעש לצורך שיפור האקלים הסביבתי והפחתת רעש המטוסים בישובים המושפעים מפעילות נתב"ג , בכוונתי להוביל את רש"ת ונתב"ג לא רק בתחומי הדיגיטציה אלא גם להוביל בעולם התעופה את איכות הסביבה והקיימות, הפסקת נחיתת מטוסי 4 מנועים בנתב"ג זהו צעד אחד וראשון בתכנית רחבה יותר המגובשת בימים אלו".
תגובה
נשמע כמו צעד פופוליסטי, כי כבר כמה מטוסים כאלה כבר מגיעים לפה? אחוזים בודדים מכלל תנועת המטוסים.
מה גם שאפשר היה למצוא טווח שעות בשעות סבירות שייתן חלון למטוסים אלה שכן להמשיך ולפעול.
מנגד, יש כאן אמירה חשובה בנוגע ליחס לו זוכים תושבי האיזור, שלפיו ראוי להתחשב בתושבים ולא לדרוס את צרכיהם בשם האינטרס הלאומי.
Comments are closed.