היום הודיעה רשות התעופה האזרחית של קטאר (QCAA) על השלמת צעד נוסף ומשמעותי לקראת קבלת שליטה במרחב האווירי של המדינה. קטאר חתמה על הסכם עם מספר מדינות במפרץ על המרחב האווירי הצפוי של המדינה. רשות התעופה האזרחית של קטאר חתמה על ההסכם עם נציגים של המדינות הסובבות אותה – ערב הסעודית, בחריין ואיחוד האמירויות.

בהסכם החדש, שייכנס לתוקפו ב-8 בספטמבר, הוגדרו גבולולת המרחב הפיקוח התעופתי (FIR) של קטאר ביחס לזה של שכנותיה מהמפרץ. זאת, כאשר עד כה השטח האווירי הקטארי היה תחת שליטה בחריינית. להסכם קדמו חמש שנים של שיחות ואירועי החרם הערבי המפורסם על קטאר ב-2017 בהובלת ערב הסעודית. במסגרת החרם נחסמה פעילות אווירית של חברת התעופה הקטארית בשמי ערב הסעודית, האמירויות, בחריין וירדן מה שחסם הלכה למעשה נתיבי המראה ונחיתה של החברה ואילץ אותה לטוס דרך איראן.

בהודעה הרשמית של ארגון התעופה של קטאר הוא הודיע כי הסכם דומה נחתם כבר גם עם שכנתה איראן. המשמעות היא שהושגה הסכמה על גבולות מרחב הפיקוח התעופתי עם כל המדינות הרלוונטית.

המרחב האווירי החדש קיבל מארגון התעופה האזרחית הבינ״ל ICAO את השם הקוד OTDF.

Doha FIR-c-Qatari CAA

המרחב האווירי הקטארי החדש

הרגולטור הקטארי טען כי ההסכמים מגיעים על רקע התקדמות משמעותית במודרניזציה של מערכות הניווט האווירית של קטאר כן רמת שירות ״יוצאת דופן״.

כזכור, המרחב האווירי של ישראל יפתח לטיסות לקטאר וממנה בתקופת המונדיאל.

תגובה
  1. כל הטיסות מישראל לאמירויות עוברות ב FIR הזה. הקטארים יאפשרו לזה להמשיך? כיום הטיסות מישראל לאבו דאבי נמנעות מלעבור בחלק הדרומי של הTMA ועושות עיקוף מצפון (עוברות מחוץ למים הטריטורייליאים של קטאר, היכן שהטיסות לדובאי עוברות). החל ממרץ 2023 המרחב הזה יהיה בשליטת קטאר.

    1. עם האישור הסעודי לעבור בשטחה, במידה וקטאר תחליט לבטל את האישור הבחרייני, ניתן יהיה לעבור מדרום לקטאר דרך סעודיה ולא אמורה להיות לזה השפעה מהותית על זמן הטיסה.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *