על רקע הסכמי התעופה שנחתמו בין הרשויות בישראל ובטורקיה הגישו ארקיע וישראייר בקשה לבצע טיסות לטורקיה
אישרנו היום בממשלה הסכם לכינון קשרי תעופה בין טורקיה וישראל. מעכשיו חברות תעופה ישראליות יוכלו לנחות ולהמריא מאיסטנבול וגם ביעדים אחרים בטורקיה.
— יאיר לפיד – Yair Lapid (@yairlapid) September 4, 2022
מנכ״ל ארקיע אינטרנשיונל, עוז ברלוביץ אמר ל׳חדשות תעופה׳ כי התכנית המקורית היתה להתחיל את הטיסות כבר בחגי תשרי, אולם ככל שהדברים נראים היום הטיסות יחלו רק לקראת חודש נובמבר.
לדברי אורי סירקיס מנכ״ל ישראייר החברה הגישה בקשה לטוס לאיסטנבול מתוך הנחה שהטיסות יתחילו ליעד זה ולאחר התארגנות ניתן יהיה לבצע טיסות גם לאנטליה. לדבריו החברה הגישה בקשה לבצע טיסה יומית לאיסטנבול ותגיש בקשה לבצע טיסה יומית גם לאנטליה.
לשאלה האם יש הצדקה כלכלית לבצע את הטיסות האלה לנוכח התחרות הקשה שתהיה מצד חברות התעופה הטורקיות (טורקיש, פגסוס וחברות שכר שונות), ענה כי התנאים היום שונים מאלה שהיו לפני הקורונה. ״היום כולם מוכרים במחירים שפויים וסבירים ואנחנו בהחלט סבורים שנהיה רווחיים. לאנטליה הכוונה היא למכור גם חבילות נופש.”
יצוין כי טורקיה היא היעד מספר 1 בטיסות מישראל. זאת כאשר על פי הדו״ח שפורסם היום בחודש אוגוסט טסו בקו בין ישראל לטורקיה 301,624 נוסעים שמהווים 13.23% מכלל תנועת הנוסעים הבינלאומית בנתב״ג. (הנתון מתייחס לתנועות לשני הצדדים הן של ישראלים והן של תיירים). במצטבר מתחילת השנה טסו בין ישראל לטורקיה 1,556,570 נוסעים, שמהווים נתח של 13.33% מכלל הנוסעים .
בהתפלגות הנוסעים על פי יעד ראשון אנטליה שבה לככב וניצבה במקום הראשון עם 106,662 נוסעים בחודש אוגוסט שמהווים 4.68% מכלל תנועת הנוסעים הבינלאומית בנתב״ג. ובמצטבר מתחילת השנה טסו בקו לאנטליה 411,928 נוסעים, (נתח של 3.52%)