פחות משלושה חודשים מאז ההשקה החגיגית של פעילות חברת אמירייטס בישראל, לחדשות תעופה נודע כי חברת התעופה האמירתית בוחנת אפשרות להפעיל טיסה יומית שלישית מישראל לקראת עונת החורף. צעד זה  מגיע אפילו עוד לפני שחברת התעופה החלה בהפעלת הטיסה היומית השנייה של החברה שצפויה להתחיל לפעול בסוף חודש אוקטובר.

מאז תחילת פעילותה בישראל חברת אמירייטס עומדת על תפוסה גבוהה למדי של הטיסה היומית שהיא מפעילה. כזכור, הטיסה של אמירייטס פועלת בנוסף ל-4 טיסות יומיות של חברת האחות פליי דובאי במטוסי 737 קטנים יותר. סה״כ מציעה קבוצת אמירייטס כיום כ-852 מושבים כל יום בטיסות מתל אביב לדובאי, מספר שצפוי לגדול לכ-1,200 מושבים עם טיסה יומית שנייה של אמירייטס ו-1,560 מושבים עם טיסה שלישית וסה״כ 7 טיסות יומיות של הקבוצה לדובאי.

טרם נודע לנו אם ואילו סלוטים הוצעו לחברה, אך ניתן להעריך שהחברה תפעל להשיג סלוט טיסה שישלים את טיסת הערב (EK931) שיוצאת מנתב״ג בשעה 18:25 וטיסת הבוקר (EK933) שתמריא כל יום בשעה 11:50 כאמור החל מחודש אוקטובר. אמירייטס סביר להניח תשאף לשפר את הקישוריות שהיא מציעה מתל אביב לרשת היעדים שלה ביניהם ערים בהודו, וייטנאם, יפן, קוריאה והפיליפינים.

מניתוח הדו״ח האחרון של תנועת הנוסעים של נתב״ג לחודש אוגוסט עולה כי התפוסה במטוסי חברת אמירייטס מתל אביב עומדת על כ-86%. זאת בזמן שחברת התעופה מדווחת על ביקוש רב וטיסות מלאות.

והנקודה הבאה תהיה מעניינת במיוחד עבור חובבי התעופה – לאחרונה החליטה חברת אמירייטס לשדרג את הקו לבנגלור (הודו). במקום להוסיף טיסה יומית נוספת, רביעית במספר, החליטה החברה לשדרג טיסה יומית אחת למטוס הסופרג׳מבו A380 של החברה. גם בטיסות מדובאי לבנגקוק מפעילה החברה 3 טיסות כששתיים מהן במטוס הסופרג׳מבו.

בהנחה שהתכניות של אמירייטס יצאו לפועל והיא אכן תוכל למלא 3 טיסות יומיות, האם יתכן שלקראת הקיץ הבא היא כבר תבחן את האפשרות להחליף טיסה יומית אחת ממטוס הבואינג 777 לאיירבוס A380? הזמן יגיד.

מה שאנחנו כן יודעים לומר בשלב זה שמשיחות שלנו עם רשות שדות התעופה, במידה ואמירייטס יבחרו להגיע ארצה עם מטוס ה-A380, הוא ככל הנראה יוחרג מההנחייה החדשה לאיסור הפעלת טיסות במטוסים ארבע מנועיים לנתב״ג (אם בכלל תצא לפועל).