למי שחשב שכבר לא ייראה מטוס 767 בצי של אל על – צפויה הפתעה. אל על הודיעה אתמול כי תוסיף מטוס 767-300 בחכירה רטובה לצי המטוסים שהיא מפעילה, אחרי שנפרדה ממטוס ה-767 האחרון שלה בשנת 2019. בדומה למטוס ה-777 האחרון שהוסיפה לצי בחכירה, גם מטוס זה יחכר מחברת יורו אטלנטיק הפורטוגלית. על פי אל על, המטוס ישמש לטיסות לתאילנד ויעדים משתנים באירופה.
המטרה היא כמובן לענות על שיאי הביקוש בזמן שאל על פועלת להחזיר לשירות את צי מטוסי ה-777, מהם שניים כבר פועלים בשירות טיסות נוסעים לצד תכניות להרחבת צי המטוסי רחבי וצרי הגוף. בהתאם לתנאי חכירה הרטובה, הטיסות יופעלו במלואן ע״י צוות של יורו אטלנטיק עם נציג דובר עברית מטעם אל על בטיסה. במטוסים מותקנים 267 מושבים המחולקים ל-2 מחלקות שירות: עסקים (16 מושבים) ותיירים (251 מושבים).
על פי אתר planespotters, לחברת יורו אטלנטיק ארבעה מטוסי 767-300, אחד מהם נמצא כרגע בשירות פעיל וכולם בגילאים של 19-21 שנים. שלושה מתוך מטוסי ה-767 של החברה הפורטוגלית היו קודם לכן בבעלות חברת היינאן הסינית ואחד היה בבעלות חברות חכירת מטוסים ושימש את החברות פליי נאס הסעודית וקנייה איירווייז.
במטוסי החברה הפורטוגלית שישמשו את אל על מותקנים מוצרים עדכניים יחסית. מחלקת העסקים תהיה בתצורת הושבה של 1-2-1 עם מושבי מיטה עם גישה ישירה למעבר מכל מושב. חלק מהמושבים יציעו פרטיות עדיפה וחלק יציעו הושבה נוחה יותר לזוגות. כזכור, במטוסי ה-777 שחוכרת אל על מהחברה הפורטוגלית מותקן מוצר עסקים שירשה יורו אטלנטיק מחברת אלאיטליה שנסגרה. במטוסי ה-767 מדובר במוצר קצת שונה, אך שנראה גם עדכני למדי ונוח.
מחלקת תיירים תהיה בתצורה צפופה יחסית של 2-4-2 שנפוצה במטוסי 767 בעיקר של חברות צ׳ארטר. עם זאת, מדובר בתצורה נוחה למדי לנוסעים בזוג שתאפשר פרטיות במושבים הזוגיים בצידי המטוס. על פי אל על לכל נוסע יהיו שקעי חשמל וחיבורי USB. כמו כן, לרשות הנוסעים יהיו גם מערכת מולטימדיה מובנית במסכים שמותקנים על כל מושב עם תכנים של חברת יורו אטלנטיק כמו גם מערכת Dream Stream להזרמת תכנים ישירות לטלפון החכם של הנוסע.
כזכור, חברת אל על תאפשר לקוחות אשר רכשו כרטיס טיסה עם אל על וטיסתם תופעל על ידי יורו אטלנטיק לשנות או לבטל את טיסתם בתוך 14 ימים מקבלת ההודעה על שינוי המטוס ולכל הפחות שני ימי עסקים לפני הטיסה.