המשפט המפורסם אומר ״אם אתה לא יכול לנצח אותם, הצטרף אליהם״. וכך עשתה אתמול יונייטד בהכרזה על  הסכם שיתוף קוד רחב מקיף למדי עם חברת אמירייטס. ההסכם מגיע אחרי שנים של מאבק בין חברות התעופה האמריקאיות למפרציות בטענות של תחרות לא הוגנת.

כחלק מההסכם, נוסעי חברת אמירייטס יוכלו לקחת טיסות המשך משיקאגו, סן פרנסיסקו ויוסטון עם יונייטד ל-200 יעדים ברשת טיסות הפנים של החברה שיקבלו קוד טיסה של חברת אמירייטס. בשמונה שדות תעופה אמריקאים נוספים אליהם טסה אמירייטס ביניהם בוסטון, דאלאס, לוס אנג׳לס, מיאמי, ניו יורק JFK, אורלנדו סיאטל וושינגטון הבירה יהיה הסכם אינטרליין בין החברות שגם יאפשר טיסות המשך נוחות.

באותו מעמד הודיעה גם חברת יונייטד כי היא תשיק טיסות ישירות מניוארק ודובאי החל ממרץ 2023. מדובר בטיסה יומית שלאחריה יוכלו הנוסעים להמשיך בטיסות אמירייטס או פליי דובאי ל-100 יעדים ברשת הטיסות של קבוצת אמירייטס. על פי מערכת ההזמנות, טיסות של יונייטד לדובאי מוצעות כרגע למכירה במחיר שמתחיל ב-912$.

גם בהיבט של צבירת נקודות יוכלו להנות הנוסעים של שתי החברות. בעלי מועדון אמירייטס Skywards יוכלו להרוויח נקודות מטיסות יונייטד ונוסעי יונייטד Mileage Plus יוכלו להרוויח ולממש נקודות בטיסות המשך מדובאי עם אמירייטס ופליי דובאי.

ההסכם מגיע שלושה חודשים בלבד אחרי הסכם היסטורי נוסף של אמריקן איירליינס וקטאר איירוייז, שתי החברות בברית התעופה Oneworld.  כחלק מההסכם הושקו טיסות של אמריקן איירליינס לדוחא וגם הסכם שיתוף קוד בין החברות. שני ההסכמים מסמנים שינוי של עידן של תחרות עזה והטחת האשמות בין חברות התעופה האמריקאיות לאלו המפרציות במהלכן החברות האמריקאיות נמנעו מהפעלה טיסות למדינות המפרץ. נראה שהחברות האמריקאיות הבינו שאם הן לא יכולות להילחם בזה, אז לפחות כדאי שירוויחו מזה.

כיום יש כבר לאמירייטס הסכם עם חברת ג׳ט בלו האמריקאית שמאפשר לנוסעי אמירייטס טיסות המשך עם החברה האמריקאית בתוך ארה״ב.

לטובת האירוע שהתקיים בשדה התעופה הבינ״ל בדאלאס הביאו שתי החברות מטוסי 777-300 ודיילים של שתי החברות לדגמן את האירוע.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *