חברת התעופה התאילנדית פרסמה פוסט דרושים למנכ”ל חדש ברשת החברתית לינקדאין. תאי עוברת תהליך ארגון מחדש ונמצאת ללא מנכ”ל כבר למעלה משנה, ומחפשת מנהיג עם ניסיון בתחום כדי לכוון את החברה לכיוון הנכון.
החברה שיתפה בפוסט כי היא מחפשת מישהו מונע ומלא השראה עבור תוכנית השיקום של החברה. רשימת הכישורים הכלליים כוללת תואר שני ומעלה, ניסיון בעסקי תעופה וניסיון בניהול ארגונים גדולים. במודעה נכתב גם כי כל המועמדים חייבים להיות אזרחים תאילנדים. הקדנציה תארוך ארבע שנים או עד שהמנכ”ל יגיע לגיל 65, המוקדם מביניהם. שכר המנכ”ל ייקבע ע”י דירקטוריון חברת התעופה.
ביוני 2021 התפטר מנכ”ל תאי איירווייז, צ’נסין טרינוגרון, מתפקידו. באותה עת התפטרו גם שלושה דירקטורים בחברה. זה קרה כאשר בתי המשפט אישרו את תוכנית הארגון מחדש של חברת התעופה. מאז, חברת התעופה עברה שינויים משמעותיים ועתה היא מתחילה לראות התאוששות חיובית. בעקבות המגפה, תאי איירווייז, כמו רוב חברות התעופה, ניצלה את העלייה הפתאומית בביקוש לנסיעות. הקיץ האחרון איפשר לה לייצר הרבה הכנסות כדי להמשיך להתקדם בדרכה להתאוששות.
תאי איירווייז ממשיכה לטוס בקווים בינלאומיים ארוכי טווח בקנה מידה קטן בהרבה מבעבר. לאורך כל תהליך פשיטת הרגל, חברת התעופה בחרה לכווץ חלק גדול מהצי שלה, תוך שימוש בהון ממכירת מטוסים כדי לתדלק את פעילותה. החברה הייתה ידועה בעבר בשימוש שלה במטוסי הג’מבו 747. כיום מפעילה חברת התעופה הלאומית של תאילנד מטוסי בואינג 787 וה-777, לצד מטוסי איירבוס A350 ולאחרונה גם מטוסי A330.
מי רוצה לקנות A380 תאילנדי מיד שנייה?
לאחרונה דיווחה חברת תאי איירוייז על כך שהצליחה למכור חמישה מטוסים מסדרת איירבוס A340 שחנו ללא שימוש במשך יותר מ-13 שנה תמורת 350 מיליון באט (כ-9.6 מיליון דולר).
לדברי צ’רדפן צ’וטיקהון, המנהל הטכני הראשי של תאי, חברת התעופה מכרה מטוס A340-500 אחד וארבעה מטוסי A340-600 תמורת הסכום האמור. לדבריו, הקונה כבר חתם על חוזה לרכישת המטוסים, כאשר חמשת המטוסים יימכרו במחירים גבוהים מערכם המוערך, ככל הנראה בזכות השיאים בביקוש לטיסות ומטוסים, גם ביד שנייה. בעבר רכש חיל האוויר התאילנדי מטוס A340-500, והותיר תשעה אחרים שחנו מאז ללא שימוש בנמל התעופה U-Tapao.
לתאי יש עדיין ארבעה מטוסים מסדרת A340 שהוצאו משימוש, והחברה מנהלת כעת משא ומתן עם קונים פוטנציאליים.
מכירת חמשת מטוסי האיירבוס A340 הייתה האחרונה של מטוסים שהוצאו משירות חברת התעופה, מאז שחברת התעופה הלאומית נכנסה לתוכנית שיקום. קודם לכן, תאי מכרה מטוס בואינג 737-400 אחד ו-10 מטוסי בואינג 747-400, והרוויחה 2 מיליארד באט (כ-55 מיליון דולר).
צ’רדפאן הודה שקשה למכור מטוסים מסדרת A340 שהוצאו משימוש ותאי מנסה למכור אותם כבר שנים. לדבריו, ברגע שתאי נכנסה לתוכנית השיקום, היה ניתן לחשוף מידע מלא על המטוסים וכעת חברת התעופה התאילנדית פתוחה לקונים פוטנציאליים באופן שקוף. כמו כן, תאי הודיעה על המכירה באתר אינטרנט ייעודי למכירת המטוסים (www.thaiaircrafttrading.com). באתר מוצעים בין היתר למכירה באתר 2 מטוסי איירבוס A380 שהיו בשימוש החברה והוצאו משירות, לצד מנועים וחלקי מטוסים אחרים.
לתאי יש תוכנית למכירת 14 מטוסים נוספים: שישה מטוסי בואינג 777-300, שישה מטוסי בואינג 777-200 ושני מטוסי איירבוס A380. “אנחנו בטוחים שנוכל למכור את כולם. כעת אנו יודעים היכן למצוא קונים ושיטת המכירה שלנו שקופה ויש לנו ניסיון כיצד לעשות זאת”, אמר צ’רדפאן והוסיף כי תאי מתכננת לשכור שני מטוסי איירבוס A350-900 בכדי להרחיב את הטיסות במהלך הרבעון הראשון של השנה הבאה, כאשר צפויות טיסות נוספות.
בנוסף, תאי מתכננת ברבעון הרביעי של השנה, לעשות שימוש חוזר בחמישה מטוסים שהוצאו משימוש – שני מטוסי בואינג 777-200 ושלושה מטוסי איירבוס A330-300.
נכון ל-21 ביוני, לתאי יש צי של 61 מטוסים, אך 20 מטוסי איירבוס A320-200 משמשים את תאי סמייל (חברה לטיסות חסך המופעלת על ידי תאי, ומפעילה טיסות ליעדים כגון מקאו, צ’יאנג מאי, קראבי, פוקט ועוד), מה שמשאיר את חברת הדגל הלאומית עם 41 מטוסים לשירות, הכוללים 12 מטוסי איירבוס A350-900, ארבעה מטוסי בואינג 777-200ER, 17 מטוסי בואינג 777-300ER ושמונה מטוסי בואינג 787.