משרד התחבורה האמריקאי נתן בשבוע שעבר אור ירוק למיזם המשותף של חברת התעופה דלתא איירליינס וקבוצת לאטאם מדרום אמריקה. המיזם החדש נועד ליצר קישוריות חסרת תקדים בהיקפה בין צפון אמריקה (ארה״ב וקנדה) לדרום אמריקה, בדגש על ברזיל, צ׳ילה, קולומוביה, פרגוואי, פרו ואורוגוואי. אחרי האישור תהיה גישה ללקוחות של שתי החברות לרשת של כ-300 יעדים באמריקה.

כבר בשנת 2019 הכריזו שני הצדדים על שיתוף פעולה רחב היקף בין חברות התעופה, לאחר שדלתא השקיעה בחברת לאטאם וזו עזבה את ברית התעופה Oneworld. מטרת המיזם המשותף היא להרחיב משמעותית את אפשרויות הטיסה בין צפון ודרום אמריקה. מאז ההכרזה הספיקו הצדדים כבר להטמיע מערך של הטבות הדדיות לנוסעים של שתי החברות ביניהם: צבירת ומימוש נקודות הדדית, הטבות לבעלי מעמד גבוה וגישה הדדית לטרקליני הדגל של החברות.

מאז הוסיפו החברות גם הסכם שיתוף קוד שמאפשר טיסות המשך מההאבים של החברות בארה״ב (אטלנטה, ניו יורק, לוס אנג׳לס) ובדרום אמריקה (סנטיאגו, לימה, בוגוטה וסאו פאולו).

לאחר שיוטמע ההסכם החדש, שני הצדדים יוכלו להציע הטבות נוספות לנוסעי החברות וכן ללקוחות המטען. בין היתר יוכלו להציע רשת יעדים רחבה יותר. חברת דלתא הודיעה כי פרטים נוספים על ההטבות שיוצעו כחלק מהרחבת ההשת״פ יפורסמו בקרוב.

מנכ״ל דלתא, אד בסטיאן, מסר כי ״השת״פ של דלתא עם לאטאם יעזור להגדיל את השוק בין צפון ודרום אמריקה ויספק הטבות משמעותיות ללקוחות. אנחנו משבחים את משרד התחבורה על האישור הסופי״.

באשר לטיסות מישראל, קבוצת התעופה הדרום אמריקאית לאטאם, טרם הודיעה על החזרת הטיסות הישירות מישראל לסאו פאולו שהופסקו בתחילת מגפת הקורונה. זאת, למרות שניתן להעריך שיש ביקוש שמספיק כדי למלא מספר טיסות שבועיות.