כניסיון להתמודד עם השיאים בביקוש הודיעה חברת אל על על מספר צעדים שייאפשרו לה להגדיל משמעותית את מספר המושבים שהיא יכולה להציע בטיסות ליעדים השונים. בתוך כך, הודיעה על החזרת מטוסי ה-777 שלה שהיו באחסון במהלך תקופת הקורונה, כמו כן על חכירה של מטוסי בואינג 737,767 ו-777 של חברות זרות.

כשאל על משנה את סוג המטוס היא לרוב שולחת לנוסעים הודעה על שינוי המטוס ובהתאם על שינוי המושב בטיסה.  בעקבות כך עולות המון שאלות בקרב הנוסעים על מה צפוי להם בטיסה הקרובה שלהם לחו״ל – האם תהיה מערכת מולטימדיה, מה תהיה הצפיפות במחלקת תיירים, וכו׳. על כן החלטנו לעשות סדר במטוסים שנוספו לצי של אל על בתקופה האחרונה ומה היתרונות/חסרונות של כל אחד מהם.

אנחנו מזכירים שאל על הודיעה שתאפשר ביטול הזמנה למי שהמטוס בטיסה הקרובה שלו יוחלף לכזה של חברת יורו אטלנטיק הפורטוגלית.

מטוסי ה-777 של אל על

כפי שפרסמנו לפני מספר חודשים, אל על מחזירה בהדרגה את מטוסי ה-777-200 שלה לשירות לאחר שהיו באחסנה בתקופת הקורונה. כיום משמשים המטוסים בטיסות של החברה ליעדים בעיקר באירופה ותאילנד. במידה וקיבלתם הודעה על כך שהמטוס בטיסה הבאה שלכם הוחלף למטוס 777, נכון לעכשיו מדובר באחד ממטוסים אלו.

המטוסים ממתינים לשדרוג פנימי שיתאים את רמת המושבים לזו שבמטוסי ה-787 דרימליינר החדשים יותר. עד אז התצורה בתוך המטוס היא התצורה הישנה שהייתה מותקנת במטוסים לפני תקופת הקורונה.

יתרונות:

  • מרחב אישי – מטוסי הבואינג 777 של אל על אמנם לא עברו חידוש מבפנים, אך זה גם היתרון שלהם. לכל נוסע יהיה מרווח אישי גדול יותר, מה שהיה נפוץ בעבר לפני שחברות תעופה החלו לצופף שורות כדי להגדיל את שורת הרווח. לאחר החידוש של המטוסים היתרון הזה כנראה ייעלם והשורות יצטופפו על מנת להכניס יותר מושבים. לשם ההשוואה – במטוסי ה-787 החדישים של אל על יש מרווח לרגליים של כ-76 ס״מ לעומת כ-85 ס״מ במטוסי ה-777.
  • נוחות בטיסות קצרות – מטוס ה-777 פועל גם בטיסות לאתונה וקפריסין והוא יתן את היתרון של טיסה במטוס רחב גוף גדול ביחס למטוסי ה-737 שפועלים בקווים האלו בד״כ.
  • צוות ישראלי בטיסה

חסרונות:

  • מערכת מולטימדיה מיושנת – במושב של כל נוסע מותקנת מערכת מולטימדיה מיושנת שספק אם תעבוד. עם זאת, הותקנה מערכת ״דרים סטרים״ שמאפשרת לראות תכנים באמצעות מכשיר סמארטפון האישי
  • מחלקת עסקים מיושנת – גם התצורה צפופה יותר מהדרימליינר (2-3-2) וגם כל מושב מציע פחות פרטיות ופחות אפשרויות

מפת הושבה במטוסי ה-777 של אל על

מטוס 767-300 של יורו אטלנטיק

אם קיבלתם הודעה על כך שהמטוס בטיסה הקרובה שלכם הוחלף לדגם 767-300 זה אומר שהטיסה תופעל על ידי חברת תעופה פורטוגלית זרה בשם יורו אטלנטיק.

יתרונות:

  • מערכת מולטימדיה אישית במושב של כל נוסע (תכנים בשפות זרות), בנוסף למערכת ״דרים סטרים״ של אל על שמאפשרת לראות תכנים עם תרגום באמצעות מכשיר הסמארטפון האישי
  • מושבים זוגיים במחלקת תיירים – בשל תצורת הושבה של 2-4-2 במחלקת תיירים, בשני צידי המטוס יש מושבים זוגיים שיאפשרו פרטיות טובה לנוסעים בזוג מאשר במושבי שלישייה.
  • מחלקת עסקים – מטוס ה-767 יכלול מחלקת עסקים מודרנית עם גישה ישירה למעבר לכל נוסע

חסרונות:

  • צפיפות במחלקת תיירים– מטוסי ה-767 של יורו אטנלטיק נחשבים צפופים מאוד, במיוחד לטיסות של 11 שעות כמו בטיסות לתאילנד. תצורת ההושבה במחלקת תיירים היא 2-4-2 שנחשבת לצפופה מאוד במטוסי 767 וגם המרווח לרגליים צפוף למדי ועומד על 76 ס״מ.
  • היעדר מחלקת תיירים פרימיום – בשונה ממטוסי ה-787 של אל על, במטוסי ה-767 של יורו אטלנטיק אין מחלקת תיירים פרימיום. במידה ורכשתם כרטיסים במחלקת הפרימיום, תועברו למחלקת תיירים או מחלקת עסקים, לפי החלטת אל על.
  • צוות זר – את הטיסות במטוסי ה-767 יפעילו צוות זר של חברת התעופה הפורטוגלית, עם נציג דובר עברית של אל על שיסייע לנוסעים.

מפת הושבה במטוסי ה-767.

מטוס 777 של יורו אטלנטיק

אל על הודיעה כי תחכור מחברת יורו אטלנטיק גם מטוסי 777, אך הם טרם נכנסו לשירות בטיסות נוסעים.  בעתיד הקרוב יתכן ותקבלו הודעה שהמטוס בטיסה הבאה שלכם יוחלף למטוס 777 של חברת יורו אטלנטיק.

מדובר במטוסי שהיו בעבר שייכים לחברת התעופה האיטלקית אלאיטליה והתצורה בפנים היא עדיין של החברה האיטלקית.

יתרונות:

  • מחלקת עסקים בתצורה עדכנית של 1-2-1 עם מושבי מיטה לכל נוסע
  • מחלקת תיירים פרימיום – במטוס קיימת מחלקת התיירים פרימיום שהייתה בשימוש אלאיטליה, כך שהנוסעים שרכשו מושבים במחלקת הפרימיום יוכלו להנות מהיתרונות שלה

חסרונות:

  • מערכת מולטימדיה מיושנת – ובהתאם גם במטוסים אלו תופעל מערכת ״דרים סטרים״ של אל על שתאפשר צפייה בתכני מולטימדיה במכשיר האישי.
  • צפיפות במחלקת תיירים – התצורה במחלקת תיירים היא 3-4-3 שהיא התצורה היותר צפופה שקיימת במטוסי ה-777. בנוסף, המרווח לרגליים צפוף, אך סטנדרטי למחלקות מודרניות ועומד על 76 ס״מ.
  • צוות זר – את הטיסות במטוסי ה-767 יפעילו צוות זר של חברת התעופה הפורטוגלית, עם נציג דובר עברית של אל על שיסייע לנוסעים.

מפת הושבה במטוסי 777 של יורו אטלנטיק.

תגובה

Comments are closed.