ספקית המידע התעופתי OAG פרסמה אמש את הדו״ח שלה על קווי הטיסה העמוסים ביותר לשנת 2022. במסגרת הדו״ח חושפת החברה את קווי הפנים והקווים הבינ״ל העמוסים ביותר שפועלים כיום כמו גם את קווי הטיסה הארוכים ביותר. ולתשומת לב חברות התעופה, OAG חושפת גם מה הם קווי הטיסה הכי מבוקשים שלא מופעלת בהם כיום טיסה ישירה.
קווי הטיסה העמוסים ביותר
קו הטיסה הבינ״ל העמוס ביותר כיום הוא הקו שבין קהיר לג׳דה שבערב הסעודית. בין הערים הוצעו כ-3.234 מיליון מושבים ב-12 החודשים האחרונים. מבדיקה באתר Flightradar עולה כי בין הערים פועלות כ-111 טיסות שבועיות ועד 17 טיסות יומיות. הטיסות מופעלות ע״י 9 חברות תעופה שונות, מה שזיכה את הקו גם בתואר התחרותי ביותר.
למקום השני הגיע הקו שבין דובאי לריאד עם 3.191 מיליון מושבים מוצעים לטיסה הקצרה שאורכת כשעה. אחריהם הגיעו הקווים שבין ניו יורק קנדי ללונדון הית׳רו (2.848 מיליון מושבים), דובאי ללונדון הית׳רו (2.697 מיליון), קואלה לומפור לסינגפור (2.443 מיליון), דובאי לג׳דה (2.425 מיליון), אורלנדו לפוארטו ריקו (2.099 מיליון), מומבאי לדובאי (1.977 מיליון), קהיר לריאד (1.913 מיליון) ודלהי לדובאי (1.898 מיליון).
בקו טיסות הפנים העמוס ביותר זכה כהרגלו הקו שבין סיאול גימפו (שדה תעופה שמשמש בעיקר לטיסות פנים) לאי הקוריאני ג׳גו עם לא פחות מ-16.068 מיליון מושבים בשנה האחרונה. בקו פועלות 6 חברות תעופה שמפעילות לא פחות מ-224 טיסות ביום בממוצע או 279 טיסות ביום בממוצע בשבוע האחרון.
אחרי הקו הזה הגיעו הקוים שבין טוקיו הנדה לסאפורו (10.216 מיליון מושבים), טוקיו לפוקואוקה (9.894 מיליון), האנוי להו צ׳י מין סיטי (8.562 מיליון), ג׳דה לריאד (7.371 מיליון), מלבורן לסידני (6.996 מיליון), מומבאי לדלהי (6.941 מיליון), טוקיו לאוקינוואה (6.910 מיליון), ג׳קארטה לבאלי (6.741 מיליון) ובייג׳ינג לשנגחאי (6.321 מיליון).
קווי הטיסה הארוכים ביותר
OAG מדווחת גם מה הם קווי הטיסה הארוכים ביותר שפעלו בשנה האחרונה, פוסט עידן הקורונה. גם כאן אין חידושים משמעותיים וסינגפור ממשיכה להפעיל את קווי הטיסה הארוכים ביותר כאשר הטיסה הארוכה ביותר כיום היא הטיסה שבין ניו יורק קנדי לסינגפור שאורכה 15,332 ק״מ. בקו זה מוצעים 9,660 מושבים מדי חודש. הקו השני הארוך ביותר, גם הוא מסינגפור לניוארק בעל אותו מרחק ואותו מספר מושבים מוצע מדי חודש.
אחרי הקווים מסינגפור מגיעים הקווים מאוסטרליה. הקו מלונדון לפרת׳ של קוואנטס במרחק של 14,498 ק״מ, אוקלנד לניו יורק קנדי (14,208 ק״מ).
למקום החמישי הגיע הקו בין לוס אנג׳לס לסינגפור (14,096 ק״מ), דאלאס לסידני (14,091 ק״מ), ניו יורק למנילה (13,690 ק״מ), סן פרנסיסקו לסינגפור (13,574 ק״מ), אטלנטה ליוהנסבורג (13,573 ק״מ) ודובאי ללוס אנג׳לס (13,394 ק״מ).
קווי הטיסה הכי מבוקשים שלא פועלים כיום
והניתוח האחרון שמפרסמת OAG בדו״ח שלה מעניין במיוחד. ספקית המידע מנתחת בין אילו יעדים עוברים הכי הרבה נוסעים דרך יעד אחר, כלומר עם קונקשן. המדד הזה מצביע על ביקוש רב לטיסות בין שני יעדים ואמור להוות שיקול בפתיחת קו טיסות ישיר בין היעדים.
קו הטיסות הכי מבוקש הוא הקו שבין קוויטו, בירת אקוודור, לבין ניורק קנדי עם 90,693 נוסעים שנסעו בין היעדים בטיסות המשך דרך יעד אחר. על פי אתר flightradar24, מקוויטו פועלות טיסות רק לדרום אמריקה, ספרד ולמספר מצומצם של יעדים בצפון אמריקה (מיאמי, יוסטון ואטלטנה).
הקווים הבאים הכי מבוקשים הם לוס אנג׳לס להו צ׳י מין סיטי עם כ-90 אלף נוסעים בטיסות המשך ואחריו לונדון לקתמנדו (89 אלף נוסעים), לוס אנג׳ל לירבן (88 אלף), טאיפיי לאיי גג׳ו (82.5 אלף), טורנטו לטהרן (81.9 אלף), מומבי לניו יורק (81.7 אלף), אתונה ללוס אנג׳לס (81.3 אלף) ורומא לסן פרנסיסקו (75.2 אלף).