על פי דיווחים בניגריה, מנכ״ל חברת התעופה הניגרית Air Peace הצהיר כי בכוונת חברת התעופה להשיק טיסות ישירות בין ישראל לניגריה באופן מיידי. מדובר בטיסות ישירות בין תל אביב ללאגוס, העיר הגדול והבירה הכלכלית של ניגריה. בתוך כך צוין כי קו הטיסות הישיר מיועד להתחיל לפעול כבר בחודש נובמבר הקרוב.

מטרת הקו החדש היא להטיס מאמינים שמבקרים בישראל ובאתרים קדושים מדי שנה. מנכ״ל חברת התעופה הניגרית ציין כי פתיחת הקו תאפשר חסכון כסף וזמן לטסים. גם הביע את הנכונות לפתוח את הקו המדובר במסגרת פגישות שלו עם השגריר הישראלי לניגריה, מיכאל פרימן. למרות ההצהרות על הכוונה לפתוח את הקו כבר בנובמבר בקרוב, מכירת הכרטיסים טרם החלה.

כיום טיסות הקונקשן מישראל ללאגוס ארוכות ויקרות מאוד ביחס למרחק. מבדיקה שלנו, הטיסות הכי קצרות שמצאנו היו של טורקיש איירליינס, עם עצירה של כשעה באיסטנבול במחיר שמתחיל בכ-1,100$ ועד 2,000$ לכרטיס הלוך ושוב במחלקת תיירים. סה״כ אורכת הטיסה עם טורקיש כ-11 שעות. הטיסות הבאות הן של אתיופיאן ואורכות כ-13 שעות במחיר שמתחיל באזור ה-1,000$.

טיסה בין לאגוס לתל אביב צפויה לארוך כ-6 שעות. חברת Air Peace מחזיקה כיום בצי של 37 מטוסים מתוכם מספר מטוסים שמתאימים למשימה מדגמי בואינג 737, 777 איירבוס A320 ואמברייר E2/E145.

לאור העובדה כי מדובר בטיסות לקהל נאמן של מאמינים, ניתן להעריך כי קו הטיסות יוכל להצדיק את קיומו. ועם זאת, עולה שאלה באשר לרמת הבטיחות של חברת התעופה הניגרית. לאחר רצף של שלוש תאונות בשנת 2019, אגף חקירת התאונות הניגרי האשים את חברת התעופה בכך שהיא באופן חוזר לא מדווחת על תקריות בטיחות ותאונות רציניות של מטוסיה. יותר מכך, צוין שהנהלת החברה נכשלת בשיתוף פעולה עם הרגולציה הניגרית. ואם זה לא מספיק, עלתה גם טענה שהחברה מוחקת רישומי טיסות אחרי תקריות בטיחות.

מאז שמה חברת אייר פיס את הבטיחות לפחות בחזית השיווק שלה. ועם זאת, עדיין ממשיכות לעלות מעת לעת טענות הנוגעות לרמת הבטיחות של טיסות החברה.

מבדיקה שלנו עולה כי ברשות התעופה האזרחית בישראל טרם התקבלה בקשה רשמית מחברת אייר פיס להפעיל טיסות לישראל. רק לאחר קבלת הבקשה תיבחן הכשירות של החברה לטוס לישראל ותתקבל החלטה בהתאם.