פתיחת השמיים לטיסות נוסעים הביאה לצניחה בפעילות מטוסי המטען בנמל התעופה בן גוריון, כאשר טיסות המטען של טורקיש איירליינס, אלעל וקאל הציגו את הירידות הגבוהות ביותר.
על פי דו״ח רשות שדות התעופה המסכם את פעילות נמל התעופה בחודש ספטמבר ירדה כמות המטענים שעברו בנמל בן גוריון (מטען יוצא ונכנס) ב-16.42% בהשוואה לתקופה המקבילה בשנת 2021 ואילו במצטבר בחודשים ינואר-ספטמבר חלה ירידה של 20.39% בהובלת מטענים מ/אל ישראל במטוסי מטען.
על פי הדו״ח, חברת קאל, שהיא חברת המטענים הפעילה ביותר בנתב״ג, הובילה בחודשים ינואר-ספטמבר כ18.8% מכלל המטענים שעברו בנתב״ג במטוסי מטען והיא הציגה ירידה של 36% בפעילות שלה. חברת אל על שהפעילה בתקופה זו מטוסי מטען, הובילה בהם כ-12% מנתח השוק והציגה ירידה של 44.18 אחוזים ואילו חברת טורקיש איירליינס שנתח השוק שלה היה 11.02% הציגה את הצניחה הגבוהה ביותר: 56.45% בהובלת מטענים במטוסי מטען.
לעומת זאת, באותם תשעה חודשים, ינואר-ספטמבר הציגה אלעל זינוק של 111.24% בהובלת מטענים במטוסי נוסעים בהשוואה לתקופה המקבילה ב-2021. נתח השוק שלה במטענים במטוסי נוסעים מ/אל נתב״ג היה 31.7%. אחריה הגיעו:
- יונייטד עם נתח שוק של 13 אחוזים וגידול של 23.38%
- טורקיש איירליינס שהובילה כ-11% כלל המטענים ששונעו במטוסי נוסעים והציגה גידול של 153 אחוזים
- אייר פראנס עם נתח שוק של 6.69% וזינוק של 181.78% בפעילות מטענים במטוסי נוסעים
- אמריקן איירליינס עם נתח שוק של 5.54 אחוזים וגידול של 118.39 אחוזים.
בסך הכל במהלך תשעת החודשים הראשונים של השנה חל גידול של 76.46% בכמות המטענים שהוטסו מ/אל נתב״ג במטוסי נוסעים בהשוואה לתקופה המקבילה ב-2021