חברת התעופה אוסטריאן איירליינס מגדילה את צי המטוסים שלה וקיבלה בשבוע שעבר את הראשון מתוך הזמנה של 4 מטוסי אירבוס A320Neo שיצטרפו ל-61 מטוסי החברה.

המטוס הראשון שסימונו OE-LZN נקרא Donau-Huen, על שמו של הפארק הלאומי דונאו-אוון. זאת לאחר שבחברה הוגשו מאות הצעות לשמות של המטוסים החדשים וכ-280 עובדים הציעו לקרוא להם על שמות הפארקים הלאומיים של אוסטריה.

מדובר בבשורה לצי המתיישן של אוסטריאן שהגיל הממוצע של מטוסיו עומד על 17 שנים. מדובר גם בחידוש משמעותי לצי ה-A320 המיושן למדי של אוסטריאן שכולל 29 מטוסי A320-200 בגיל ממוצע של 17.7 שנים. זאת בנוסף לשלושה מטוסי A321-100 בני 26.8 בממוצע ושלושה מטוסי A321-200 בגיל 23.1 שנים בממוצע.

חברת אוסטריאן אמורה להודיע בתקופה הקרובה גם על תכנית חידוש לצי המטוסים רחבי הגוף שלה שכולל כיום מטוסי 767-300 ו-777-200.

״בשנתיים האחרונות פעלנו כדי להתגבר על המשבר שפקד את עולם התעופה ולהחזיר את החברה למסלול,״ אמרה מנכ״לית אוסטריאן איירליינס, אנט מאן והוסיפה כי הארגון מחדש של החברה הושלם, ״הנבחרת של החברה״ כשירה לטוס שוב ובמהלך הקיץ שחלף החברה הציגה רמת ביצועים גבוהה. ״לאחר שנים רבות אנחנו מוסיפים מטוסים חדשים לצי שלנו ומדובר בצעד חשוב לצמיחה של החברה,״ אמרה.

המטוס החדש מדגיש את מחוייבותה של החברה לתעופה חסכונית. זאת הודות לטכנולוגיה החדשנית של חברת פראט אנד וויטני ואווירודינמיקה משופרת שתביא לחסכון של כ-20% בצריכת הדלק בהשוואה למטוסים מהדור הקודם וכן הפחתה משמעותית בפליטת CO2. בנוסף, עיצוב הפנים של המטוס יאפשר הטסת עד 180 נוסעים בנוחות הודות לתא נוסעים חדשני ולפנלי צד דקים יותר שיאפשרו לנוסעים מרחב אישי במיוחד באזור הכתפיים.

על פי תכנית החברה המטוסים החדשים יופעלו בטיסות בתוך אירופה בעיקר בקווים ללונדון וברלין ובהמשך גם לאמסטרדם ופרנקפורט.