חברת לופטהנזה מתכוונת לחזק את מעמדה בין חמש חברות התעופה הגדולות בעולם ומשקיעה בכ-200 מטוסים חדשים.
חברת התעופה הגרמנית סיימה את הרבעון השלישי של השנה עם הכנסות של 10.1 מיליארד יורו, כמעט כפול מאשר בתקופה המקבילה בשנה שעברה. הרווח הנקי עמד על 809 מליון יורו בהשוואה להפסד של 72 מליון יורו ברבעון המקביל ב-2021. בחודשים ינואר-ספטבמר עמדו הכנסות החברה על 23,893 מיליארד יורו (118% יותר מאשר בתקופה המקבילה ב-2021) והרווח הנקי עמד 484 מיליון יורו. זאת לעומת הפסד של 1.877 מיליארד יורו. החברה מסרה כי היא מתכננת להפעיל בשנת 2023 מעל 700 מטוסים.
מנכ״ל הקבוצה, קרסטן ספור, שהציג את הדו״ח הרבעוני של הקבוצה סייג את דבריו והוסיף כי בעיות בשרשרת האספקה ואיחורים באספקה של מטוסים ייצרו מחסור בקיבולת בשנים הקרובות לעומת קיבולת יתר שהיתה לפני מגפת הקורונה.
לדבריו, קבוצת לופטהנזה צופה כי הקיבולת הממוצעת של נוסעים בחברות התעופה תעמוד בשנת 2022 על 75% מהרמה הממוצעת בשנת 2019 עת הפעילה הקבוצה כ-600 מטוסים.
קבוצת לופטהנזה השיגה תוצאה חזקה מאוד ברבעון השלישי עם רווח תפעולי של למעלה ממיליארד יורו, ובכך חידשה את הרווחיות שלה, אמר ספור והוסיף כי לרווח זה תרמו כל המגזרים העסקיים בקבוצה. ״קבוצת לופטהנזה השאירה את המגיפה מאחור מבחינה כלכלית ומסתכלת באופטימיות אל העתיד. אחרי הכל, הרצון לטוס וביקוש לנסיעות אוויריות נמשך ללא הפסקה. אנו מתמקדים כעת בעתיד ומבצעים את ההשקעה הגדולה ביותר בהיסטוריה שלנו בחידוש הצי: רכישתם של 200 מטוסים חדשים.״
על פי הנתונים שפרסמה החברה מספר הנוסעים שטסו בחברות התעופה של הקבוצה גדל משמעותית ברבעון השלישי של השנה ועמד על מעל 33 מיליון נוסעים לעומת כ-20 מיליון נוסעים בתקופה המקבילה בשנה שעברה.
ברבעון השלישי התשואות היו גבוהות בממוצע ב-23 אחוזים בהשוואה ל-2019 ובכך הגיעו לרמת שיא חדשה. התפוסה במטוסים עמדה על כ-86%, כאשר במחלקת העסקים ובמחלקה הראשונה התפוסה היתה גבוהה יותר מאשר בשנת 2019. מה שמדהים, לדברי קרסטן ספור, הוא הביקוש הגבוה מנוסעי הפנאי למושבים במחלקת היוקרה. זאת לצד התאוששות בהזמנות גם בקרב המגזר העסקי.
כזכור, בשל הביקוש צפויה חברת לופטהנזה אף להחזיר לשימוש את מטוסי ה-A380 שלה לקראת קיץ 2023.