נוסעים הטסים ליעדים שבהם נדרשת אשרת כניסה מעדיפים לקבל אותה בצורה מקוונת במקום ללכת לקונסוליה או לשגרירות או להמתין לקבלתה בנמל התעופה. כך עולה מסקר הנוסעים הגלובלי המקיף שערך ארגון התובלה האווירי הבינלאומי IATA לקראת הכנס השנתי שנפתח בימים אלה בבחריין. על פי הסקר 66% מהנוסעים מעדיפים לקבל אשרה דיגיטלית, 20 אחוזים מעדיפים ללכת לשגרירות או קונסוליה ו-14% מעדיפים לקבל את האשרה בנמל התעופה.

נתון מעניין נוסף מלמד כי 93% מהנוסעים מעוניינים בתכנית מיוחדת לנוסעים מהימנים (כאלה שיעברו בדיקות רקע) על מנת לזרז את הבדיקה הבטחונית. דוגמא מרכזית לכך היא תכנית ה-Precheck של מנהל הבטיחות בתחבורה (TSA) האמריקאי. התכנית מאפשרת לנוסעים העומדים בתנאים סף מסויימים לעבור בדיקות רקע בסופן מקבל הנוסע מעמד מיוחד שמקצר עבורו את תורי הביטחון בשדה התעופה.

הסקר מלמד כי נוסעים רבים (65% מהנשאלים), נרתעים מנסיעה ליעד מסויים בשל דרישות הגירה מורכבות, 12% השיבו כי הם נרתעים מיעד מסוים בשל עלויות גבוהות ו-8% מעדיפים לא לנסוע ליעד שזמן הנסיעה אליו ארוך במיוחד.

הסקר של הארגון מלמד כי הרצון העיקרי של הנוסעים בתקופה שלאחר הקורונה הוא פישוט ההליכים ונוחות. ״במהלך המגפה ההכנות לנסיעה היו מורכבות, מסורבלות וגזלו זמן רב בשל דרישות שהוטלו על ידי הממשלות. לאחר המגפה הנוסעים רוצים נוחות משופר במהלך הטיול, דיגיטליזציה ושימוש באמצעים ביומטרים כדי להאיץ את התהליכים,״ אמר ניק קארין, סגן נשיא בכיר לתפעול, בטיחות ואבטחה ב-IATA . לדבריו, בעת תכנון הנסיעה הלקוחות מחפשים לטוס משדה תעופה קרוב לבית, לקבל את כל אפשרויות ההזמנה במקום אחד ולשלם באמצעי תשלום המועדף עליהם. הקרבה לשדה התעופה נמצאת בעדיפות ראשונה בקרב 75% מהמשתתפים בסקר, 39% מהממשתתפים אמרו כי מה שחשוב להם הוא המחיר ו-82% ציינו כי הם מעדיפים לבצע את כל הליך התכנון וההזמנה במקום אחד.

הסקר מלמד עוד כי נוסעים רואים כמחסום נסיעה למדינות עם הליכי ויזה מורכבים ומדינות אלה מאבדות את היתרונות הכלכליים שיש להן בתחום התיירות. לעומת זאת מדינות שהסירו או הקלו בדרישות האשרה זכו לשגשוג כלכלי.

נתונים נוספים מעניינים בסקר קשורים לתחום הצ׳ק אין והכבודה. 44% מהנשאלים אמרו כי הם מעדיפים לעשות את הצ׳ק אין לפני שהם מגיעים לשדה התעופה ונתון מעניין נוסף מלמד כי 93% מהנוסעים מעוניינים בתכנית מיוחדת לנוסעים מהימנים (כאלה שיעברו בדיקות רקע) על מנת לזרז את הבדיקה הבטחונית. בהקשר לכך 75% מהנשאלים אמרו כי הם מעדיפים את הבידוק הביומטרי על פני הצגת דרכון או כרטיס עליה למטוס. זאת כאשר שליש מהנשאלים אמרו כי הם כבר חוו את הבידוק הביומטרי במערכת הנסיעה שלהם ו-88% מהם הביעו שביעות רצון מהתהליך. יחד עם זאת הם הביעו חשש בכל הנושא של הגנה על הנתונים האישיים.

נתון נוסף, שעלה באחרונה לכותרות קשור לתגי מעקב אלקטרוניים. 80 אחוזים מהנשאלים אמרו כי יש סיכוי גבוה יותר שהם יעשו צ׳ק אין לתיקי היד שלהם אם יוכלו לפקח עליהם לאורך כל הנסיעה. זאת כאשר 50% מהם אמרו שהם כבר השתמשו בתגים אלקטרוניים או מתכוונים לעשות זאת.