חברת ישראייר הגישה היום לבורסה הודעה על כך שהיא חתמה על מזכר הבנות למכירה אפשרית של שני מטוסי ה-ATR האחרונים שבבעלותה. המכירה מגיעה בעקבות החלטה אסטרטגית קודמת של החברה לעבור להיות מפעילה של צי מטוסים מדגם יחיד (איירבוס A320) ובכך להיפרד מצי ה-ATR שהיה ברשותה.

החברה מעדכנת כי חתמה אמש (1.11) על מזכר הבנות עם עם ״רוכש פוטנציאלי בינלאומי מתחום התעופה״ למכירת שני מטוסים מדגם ATR72-500 שברשותה. על פי המזכר, לרוכש תהיה אפשרות לרכוש אחד או שניים מהמטוסים כאשר מחירם יעמוד על סך כולל של כ-10 מיליון דולר.

בעוד האסטרטגיה להיפרד ממטוסי ה-ATR הייתה ידועה מראש, המהלך האחרון סותם באופן רשמי את הגולל על הסיכוי לטיסות פנים לשדה התעופה בחיפה על ידי חברות ישראליות, לכל הפחות עד לשדרוג התשתיות בשדה. על פי התכניות העדכניות, נערכים ברשות שדות התעופה להארכה עתידית של המסלול בחיפה לכ-1800 מטר, מה שאמור לאפשר גם למטוסי האיירבוס הקטנים להמריא ולנחות בשדה הצפוני.

על פי ההסכם, בתוך 21 יום ממועד החתימה יבצע הרוכש הפוטנציאלי בדיקה ראשונית של המטוסים ועדכון של חברת ישראייר על הממצאים. במידה וימצאו ליקויים בסכום שעולה על 250 אלף דולר, הוסכם כי חברת ישראייר לא תהיה מחוייבת בתיקונם וזה ייחשב כסירוב של הרוכש לקנות את המטוסים. כמו כן הסכימו החברות על בעלדיות במשא ומתן לרכישה ובכך הפסקת כל מו״מ עם צד שלישי בנוגע למכירת המטוסים.

על פי מזכר ההבנות, מועד מסירת המטוסים בפועל, יהיה כבר ב- 20 בדצמבר 2022 ,כאשר הרוכש הפוטנציאלי יידרש להעביר את מלוא סכום הרכישה לחשבון נאמנות לפחות 3 ימים עובר למועד המסירה. במקביל מודיעה ישראירי כי תפעלך לשחרור שעבוד הספציפי אשר 5002-ATR72  על ידי פרעון חלק מיתרת הלוואת המטוסים,  על סך כולל של כ- 7.14 מיליון דולר.

שני מטוסי ה-ATR של ישראייר (4X-ATH, 4X-ATI) הם בני 11-12 שנים והם ברשות ישראייר מאז כניסתם לשירות בשנת 2011. שניהם כרגע בקונפיגורצייה של מחלקת תיירים בלבד עם 72 מושבים.

לאחר המכירה צפויה חברת ישראייר כי צי המטוסים שלה יורכב מ-6 מטוסי איירבוס A320.  ישראייר תפעל לטובת ביצוע הסבת טייסי ה-500-ATR72 להטסת מטוסי האיירבוס.