על פי דיווח חדש של בלומברג, חברת טורקיש איירליינס מתכננת להפוך את המותג אנדלוג׳ט (AnadoluJet) לחברה עצמאית. אנדלוג׳ט הוא מותג של טורקיש שמשמש כיום את החברה לטיסות אזוריות לטווח קצר וטיסות נופש. למרות שלא מוגדר כך באופי רשמי, המותג מהווה סוג של זרוע לואו קוסט של חברת התעופה הטורקית. מטוסי המותג פועלים עם צביעה ייחודית למותג ועם הכיתוב ״Trademark of Turkish Airlines״
בהקשר להקמת החברה הנפרדת אמר יו״ר טורקיש איירליינס כי טיסות של המותג אנדלוג׳ט הגיעו לרמות תפוסה שמתקרבות ל-90%, לעומת כ-80% בקבוצת טורקיש, מה שהופך את היחידה לבשלה להתרחבות. “הרבה יותר קל להפעיל את AnadoluJet כיחידה נפרדת כדי להגביר את הצמיחה שלה”, אמר היו״ר באיסטנבול בכנס של איגוד התחבורה האווירית הבינלאומי.
החברה החדשה תהיה בתחילה בבעלות של 100% על ידי בעלי המניות של טורקיש איירליינס, שבה מחזיקה המדינה 49%. ועם זאת, על פי בלומרג, המהלך יאפשר מכירת מניות עתידית, רישום או מהלך גיוס כספים מהיר יותר וקל יותר. כמו כן צוין כי החברה החדשה תוסיף יעדים חדשים באירופה.
על פי אתר planespotters, חברת AnadoluJet נוסדה ב-2008 והיא מפעילה צי של 64 מטוסים צרי גוף, מביניהם כ-58 מטוסים ממשפחת בואינג 737, לצד שישה מטוסים ממשפחת איירבוס A320.
קבוצת טורקיש כולה מפעילה כיום כ-76 טיסות שבועיות מתל אביב לאיסטנבול עם עד 11 טיסות יומיות. אנדלוג׳ט מפעילה כיום גם כ-17 טיסות שבועיות מתל אביב לבסיס המרכזי שלה בשדה התעופה סביחה גושן שבאיסטנבול. בהתאם, איסטנבול מהווה היעד אליו טסים הכי הרבה נוסעים ישראליים, כאשר רבים מהם ממשיכים בטיסות המשך ליעדים ברשת הטיסות של טורקיש איירליינס.