באמצע חודש ספטמבר הודיעה חברת אל על על חכירה רטובה של מטוס בואינג 767 מחברת יורו אטלנטיק הפורטוגלית. המטרה בהוספת המטוס הייתה לתת מענה לשיאי הביקוש בזמן שאל על פועלת להחזיר לשירות את צי מטוסי ה-777. כזכור, בחכירה רטובה מפעילה החברה הזרה את הטיסה, כולל מטוס וצוות, כאשר החברה הישראלית רק משווקת את הטיסה תחת קוד הטיסה שלה.

מי שפעיל ברשתות החברתיות בטח הבחין בכך שהצטרפותו של המטוס לצי גררה תלונות רבות מצד נוסעים, בעיקר בשל תצורה צפופה מאוד במחלקת תיירים. התלונות הגיעו בעיקר מכיוון הנוסעים לתאילנד שם התצורה הורגשה יותר בשל זמן הטיסה הארוך. נוסעים הלינו למעשה על כך שהזמינו טיסה עם חברה ישראלית במטוס 787 דרימליינר חדיש, אך קיבלו חברה פורטוגלית עם מרווח אישי מהצפופים בתעשייה.

גולשים כתבו בעמוד של חדשות תעופה:

״טסנו שבוע שעבר מאוד צפוף המושבים גם לא ניתנים להטייה מזעזע לא נוח בכלל קנינו אלעל קיבלנו יורו אטלנטיק ברמה נמוכה פעם אחרונה אל על״

מבדיקה שלנו עולה כי, על פי אתר flightradar24, מטוס ה-767 של יורו אטלנטיק נחת בישראל בתאריך ה-13 בספטמבר ומאז ה-15 בספטמבר פעל בשירות אל על בלבד, בטיסות לתאילנד ואירופה. עם זאת, נראה כי ב-25 באוקטובר חזר המטוס לליסבון, מקום מושבה של חברת ההשכרה. מאז הפסיק המטוס להפעיל טיסות עם הקוד של חברת אל על (LY).

נכון לעכשיו, לא ברור האם הסכם החכירה הרטובה הופסק רק מעט יותר מחודש לאחר תחילתו בשל סיום ההסכם או שמא בשל סיום עונת השיא והפסקה עד לעונת הקיץ הבאה. במידה וההסכם הופסק לפני סופו, האם זה לאור היותה של אל על קשובה ללקוחות ולתלונות שעלו מהם על הטיסות? 

מאל על נמסר בתגובה: ״אל על חכרה מטוסים בתקופת הקיץ לזמן מוגבל מראש, וזאת בכדי לתת מענה לביקושים בתקופה זו. ככלל, אל על שואפת למצות את צי המטוסים שלה לכל היעדים בהתאם לביקושים״.