חולמים על חופשת חלומית על פתח ביתו של סנטה קלאוס? KLM מציעה טיסות המשך נוחות, שיביאו אתכם עד ללפלנד הרחוקה

עיר הבירה של לפלנד בצפון פינלנד, רובניימי, מפורסמת בעיקר בהיותה כ”הבית הרשמי של סנטה קלאוס”, כלשון הסלוגן של העיר. העיר הממוקמת בתוך החוג הארקטי, כ-697 קילומטר מצפון להלסינקי, מושכת הרבה תיירים לחג המולד ובעונת החורף בכלל. אם חלמתם לראות את הזוהר הצפוני, להביט על מרחבי שלג אינסופיים, לפגוש את סנטה קלאוס, לרכוב על מזחלות כלבים, להציץ על דובי קוטב או רק ליהנות מקסם חורפי – זו כנראה היעד הבא עבורכם.

ארבע חברות תעופה הוסיפו טיסות לרובניימי

העיר הפינית הקפואה זכתה לאחרונה לחברת KLM מאמסטרדם (3 בדצמבר) ואף החזירה לעונת החורף את אייר פראנס מפריז שארל דה גול (27 בנובמבר). זה מגיע בזמן שריינאייר החלה את הטיסות הראשונות שלה לרובניימי מדבלין (30 באוקטובר), מלונדון סטנסטד (30 באוקטובר) ומבריסל שרלרואה (31 באוקטובר). איזי ג’ט השיקה טיסות לרובניימי מבריסטול (18 בנובמבר), ו-נאוס הציגה טיסות לרובניימי ממילאן מלפנסה (2 בדצמבר).

הקשר החם בין רובניימי ל-KLM

כאמור, ב-3 בדצמבר, 2022, KLM החלה במסלול של 1,967 ק”מ בין אמסטרדם לרובניימי. עם טיסה בימי שבת בלבד (ולפעמים גם ביום שלישי) ובסך הכל – KLM תטוס רק 20 פעם לרובניימי בחורף הזה. טיסה 1213 של KLM ממריאה מסכיפהול בשעה 12:25 ומגיעה לפינלנד בשעה 16:20 (לפי שעון מקומי), בעוד טיסה 1214 של KLM ממריאה בשעה 17:10 מרובניימי ונוחתת לאמסטרדם בשעה 19:15. טיסות אלו מתקיימות רק בתקופת החורף, משמע הטיסה האחרונה תמריא ב-25 במרץ, 2023.

קונקשנים נוחים מתל אביב לרובניימי עם KLM ו-אייר פראנס

הוספת הטיסה מאמסטרדם לרובניימי ביום שבת תשפר גם את היצע הטיסות ללפלנד לקהל הישראלי. עם הוספת הטיסה החדשה, זמן הטיסה מתל אביב לרובניימי יארוך סך הכל 11.5 שעות עם עצירה של שלוש באמסטרדם. המחיר לטיסה הלוך ושוב דרך KLM משתלם ביותר: החל מ-433 דולר.

מבדיקה של “חדשות תעופה”, נראה כי יותר מ-25 ערים מתחברות בטיסות המשך (קונקשן) למסלול רובניימי של KLM מעל אמסטרדם, בהמתנה של פחות מארבע שעות. כמובן, ל-KLM יש בדרך כלל רק 176 מושבים במטוס 737-800, ויהיה לה די קל ומהר למלא את המטוס מדי שבוע.

זו לא הפעם הראשונה שבהן מתבצעות טיסות בין אמסטרדם ורובניימי. חברת פינאייר פעלה ב-2007, ואחריה טרנסאוויה במהלך החורף בין השנים 2008-2010, ואז שוב ב-2013. רובניימי היא העיר הרביעית בפינלנד עם טיסות ללא עצירות מאמסטרדם החורף. היא מצטרפת להלסינקי (KLM – עד 3 מדי יום; פינאייר – 2 מדי יום), קיטילה (TUI – עד 4 שבועיות) וטמפרה (אייר בלטיק – עד 1 בכל יום).

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *