רשות שדות התעופה (רש״ת) מודיעה כי תארח בין ה-27-29 במרץ 2023 כנס חדשנות בינלאומי. הכנס יעסוק בפתרונות טכנולוגיים חדשניים שמהווים מענה לאתגרים המגוונים עמם מתמודדים שדות התעופה ברחבי העולם בעידן שאחרי הקורונה.

הכנס יעסוק בחווית הנוסע הכוללת, בדגש על שיפור היבטים של הבידוק הביטחוני, שמירה על בריאות הנוסעים, שיפור מערכות התפעול, שיפור חניית כלי רכב בעידן החשמלי, תקשורת ודאטה וכן בעולם הסייבר.

הנושאים שיוצגו בכנס על פי רשות שדות התעופה כוללים פתרונות טכנולוגיים שישפרו את השירות לנוסע, בדגש על מסלול הנוסע היוצא בטיסות הבינלאומיות, החל משלב ההכנות לטיסה בבית הנוסע ועד לעלייתו למטוס. זאת, תוך שיפור חווית הנוסע וקיצור זמני שהיית הנוסע בתהליך.

כזכור, רש״ת הודיעה על כך שתנסה שוב לממש חזון דיגיטליזציה של נתב״ג. בשלב ראשון הודיעו ברשת״ כי בשנת 2023 יפעלו להטמיע עמדות צ׳ק אין עצמאי לשירות הנוסעים, אשר יאפשרו תיוג ושליחה עצמאית של כבודת הנוסעים לבטן המטוס.

במסגרת הכנס יוכלו חברות סטארט אפ ישראליות להציג את הפתרונות שלהם ולפגוש לקוחות רלבנטיים.

רשות שדות התעופה בוחנת פתרונות טכנולוגיים

רש״ת מודיעה כי על רקע הגידול הרב בתנועת הנוסעים בשדות התעופה וכחלק מהניסיון לשפר את תהליך הנוסע היוצא, הרשות פנתה לגופים חיצוניים בבקשה לקבלת מידע בנושאי שיפור תהליכי הטיפול בנוסעים ולגבי תפעול הליך נוסע יוצא/נכנס בשדות התעופה ככלל.

הפתרונות  המוצעים, ידרשו לתת מענה לאתגרי הטיפול בנוסעים ותפעול השירותים הנדרשים בנמל בתנאים בהם נפח הפעילות גדל באופן משמעותי מדי שנה בהיבטי מספר הנוסעים, טיסות, מטענים וכו’. זאת כאשר הדגש הוא על פתרונות ותהליכים טכנולוגיים ובעלי זיקה חדשנית.

הרשות הודיעה כי היא בוחנת בעיקר פתרונות אשר יתחשבו בשותפי פעילות בתהליך, חברות התעופה, חברות שירותי הקרקע, זכיינים  ומשרדי ממשלה. כמו כן הדגישו ברשות כי הם מחפשים בעיקר מוצרי מדף או כאלו שבשלבי סיום פיתוח אשר יוכלו להיות זמינים בטווח זמן קצר ליישום.

חלק מהפתרונות שמחפשת הרשות כוללים פתרונות לניהול זרימת  המונים, ניהול תור, מדידות זמנים ורמות שירות, ניהול חווית הנוסע החל מהגעה לשדה, חניה, אפיון בטחוני, צ’ק אין, ביקורת גבולות, מסחר, הסעדה ובורדינג.