הזמנתם הפלגה בחברת נורוויג’ן? הנה כמה טיפים איך תוכלו לשחק עם הטיפים שכולנו נאלצים להשאיר בעת שייט באוניית קרוז גדולה
קווי הקרוזים הגדולים, כמו קרניבל קרוז ליין, הולנד אמריקה, רויאל קריביאן ו-פרינסס העלו לאחרונה את דמי השירות, שכל נוסע באונייה חייב להשאיר אחריו – לא משנה איכות השירות. גובה דמי השירות (טיפ) נעים בין 14.50 דולר לאדם ליום ל-16 דולר לאדם ליום, תלוי בחברת השייט. ראוי לציין, שאם מכפילים את מספר ימי השיט בגובה הטיפ, סכום הטיפ עשוי להגיע עד לכדי שליש מגובה התשלום על השייט עצמו, מה שבהחלט מכביד על הכיס – ורוב האנשים אף לא מכלילים מראש את הטיפים בעת חישוב עלות השיט, כיוון שעלות זו נגבית רק לאחר סיום השייט.
בין ספינות הקרוז השונות, בולטת במיוחד נורוויג’ן קרוז ליין, אשר מעלה את דמי השירות לרמות שטרם נראו בעולם השייט. כאמור, חברת השייט הרביעית בגודלה בעולם הודיעה השבוע כי תעלה את דמי השירות שהיא גובה מלקוחות בשיעור חסר תקדים של 25% עבור רוב החדרים, החל מה-01 בינואר, 2023.
התעריף החדש לנוסעים השוהים ברוב החדרים יעמוד על 20 דולר לאדם ליום – עלייה של 4 דולרים. נוסעים השוהים באזור הסוויטות The Haven ובסוויטות אחרות יתמודדו עם דמי שירות של 25 דולר לאדם ליום – עלייה של 5 דולרים. עם העלייה במחיר, משפחה בת ארבע נפשות המתארחת בסוויטה תשלם 700 דולר דמי שירות במהלך הפלגה טיפוסית של שבעה לילות – רמת מחיר שטרם נראתה בעסקי השייט.
חברת השייט אף הודיעה ​​לאחרונה כי תעלה את עלות חבילת המשקאות הפתוחה שלה ללא הגבלה ב-01 בינואר, 2023, בכעשרה אחוזים, ל-109 דולר. העלות של חבילת משקאות יוקרתית תעמוד בקרוב על 138 דולר, לעומת 128 דולר.
גם חברות גדולות אחרות, כולל קרניבל ופרינסס, העלו השנה בחדות את העמלות עבור החבילות השונות, מדמי שירות ועד דמי כיסוי מסעדות, משקאות ואפילו Wi-Fi. חברות השייט תולות את האשמה בהעלאות המחירים ובעמלות הגואות שהן חוות בקניית מזון ודלק להפעלת ספינותיהן וקיום תקין של כל שרשרת האספקה.
האם ניתן לעשות משהו בנושא? בהחלט, להלן כמה טיפים:
  • טיפ מס’ 1חברת נורוויג’ן הודיעה שלקוחות שיש להם הזמנות שייט קיימות לשנת 2023 ואילך יכולים לנעול את תעריפי דמי השירות הנוכחיים והנמוכים יותר על ידי תשלום מראש של תגמולים לפני 01 בינואר, 2023.
  • טיפ מס’ 2נוסעים שאינם מרוצים מהשירות שהם מקבלים בספינות נורוויג’ן, יכולים להתאים את כמות דמי השירות היומיות המוספות לחשבונותיהם על ידי ביקור בדלפק שירותי האורחים במהלך ההפלגה.
  • טיפ מס’ 3 – נוסעים יכולים לקבל את דמי השירות כלולים בתעריפי ההפלגות שלהם בעת הזמנה דרך אחד ממבצעי “חינם בים” של נורוויג’ן, הכוללים דמי שירות כחלק מהחבילה. עם זאת, חשוב לבדוק היטב כל מבצע שמתפרסם, כי למשל המבצע האחרון של נורוויג’ן “חינם בים” כולל חבילת משקאות חינם, שתי ארוחות ערב במסעדה על הסיפון בתשלום נוסף (עבור הפלגות של שבעה לילות), זיכוי בסך 50 דולר לסיור עבור טיולים ו-150 דקות של גלישה לאינטרנט אלחוטי – אבל לא דמי שירות.

שייט נעים, ולא יקר יתר על המידה.

אלונה לזרוביץ׳ היא מנהלת קהילת חו״ל זה כאן ומומחית תיירות.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *